شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 4123780
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در حرم رضوی برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در حرم مطهر رضوی خبر داد.

حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضویحمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی و دبیر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: با توجه به اینکه حضور زائران از 20 اسفندماه به بعد در مشهد به اوج خود خواهد رسید، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، نمایشگاهی به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری سایر دستگاه‌های استان با عنوان در مسیر بهشت از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر رضوی برگزار می‌‌شود.

وی افزود: بخش قرآنی این نمایشگاه معارف با پیش‌بینی 30 تا 50 غرفه مرتبط با موضوعات قرآنی توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه مؤسسات قرآنی برپا می‌شود که برگزاری این نمایشگاه در بازه زمانی 20 روزه و تا 11 فروردین سال 1402 پیش‌بینی شده است.

دبیر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت خراسان‌رضوی در ادامه گفت: علاوه بر این با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان نیز برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت را در دستور کار داریم.

صمدی اضافه کرد: کار ویژه‌ای که در این دوره از نمایشگاه ارائه خواهد شد آن است که شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت خراسان‌رضوی به‌صورت متمرکز در ورودی باب‌الجواد(ع) و در محل نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

دبیر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت خراسان‌رضوی بیان کرد: علاوه بر این نیز برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای در بوستان‌های شهری را مانند سال گذشته در دستور کار داریم.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در خصوص مناطقی که قرار است نمایشگاه برگزار شود، گفت: سعی می‌کنیم مانند سال گذشته نمایشگاه منطقه‌ای را در 13 منطقه شهر مشهد برگزار کنیم، اما آنچه تاکنون در برنامه است برگزاری در 6 منطقه شهری است که طی جلساتی، برنامه‌ریزی برای برگزاری در مناطق بیشتر صورت خواهد گرفت.

دبیر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت خراسان رضوی اظهار کرد: آنچه امسال اتفاقی خاص محسوب می‌شود برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی در 32 شهرستان استان است که این اتفاق برای اولین‌بار رقم خواهد خورد و در حال حاضر ستاد نمایشگاه  قرآن و عترت در استان‌ها با هماهنگی شورای عمومی استان تشکیل شده تا برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر زمان برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت خراسان رضوی قطعی نشده است.

انتهای پیام
captcha