ویژه برنامه‌های دهه مهدویت در خراسان رضوی
کد خبر: 4124392
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

ویژه برنامه‌های دهه مهدویت در خراسان رضوی

ویژه برنامه‌های دهه مهدویت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در خراسان رضوی اعلام شد.

امام زمان(عج)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر موسوی‌نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در خراسان رضوی، در نشست خبری ویژه اعلام برنامه‌های دهه مهدویت1401 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان رضوی که 6 اسفندماه در سالن اجتماعات این بنیاد برگزار شد، به بیان برنامه‌های این دهه پرداخت و گفت: فردا پنجم شعبان مصادف با امام سجاد(ع) تا نیمه شعبان که مصادف با 15 اسفند خواهدبود، برنامه‌های متنوع و مختلفی را در سطح استان خواهیم داشت.

موسوی نسب بیان کرد: هر روز از دهه مهدویت با نام‌گذاری خاصی همراه است که برنامه‌ها نسبت با همان نام‌گذاری تنظیم شده است. پنج شعبان مصادف با ولادت امام سجاد (ع) با نام روز دعا، امیدآفرینی و آینده‌سازی؛ ششم شعبان، خانواده و تعلیم و تربیت مهدوی؛ هفتم شعبان، دشمن‌شناسی و تقابل با فتنه‌های آخرالزمان؛ هشتم شعبان، زن منتظر و تمدن‌ساز؛ نهم شعبان، انتظار، ایثار و مقاومت؛ دهم شعبان، روز معرفت، محبت و یاری امام زمان (عج) نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: یازدهم شعبان که مصادف با ولادت علی اکبر (ع)، روز جوان منتظر و نسل آینده‌ساز؛ دوازدهم شعبان که روز احسان و نیکوکاری هم هست، نام‌گذاری شده به انتظار، احسان و مواسات؛ سیزدهم شعبان که روز درخت‌کاری هم هست، به روز منتظران و حفظ محیط زیست نام‌گذاری شده است؛ چهاردهم شعبان، مهدویت، عدالت و امنیت؛ پانزده شعبان که میلاد منجی عالم بشریت است، به روز جهانی مستضعفین نام‌گذاری شده است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان رضوی اظهار کرد: امسال برنامه‌های معارفی مهدوی بسیار پررنگ‌تر از سال‌های قبل اجرا خواهد شد و امید و نشاط معنوی بیشتری در برنامه‌های مهدوی در سطح استان، به ویژه پایتخت معنوی کشور خواهیم داشت.

وی گفت: حدود 400 مبلغ خانم و آقا به سراسر استان جهت تبلیغ معارف مهدویت اعزام خواهند شد. علاوه بر آن جشن‌ها در هیئت‌های مذهبی، مساجد، معارف، دانشگاه‌ها، جشن‌های خیابانی را پررنگ‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

 موسوی نسب ادامه داد: برنامه شب احیای نیمه شعبان را در غالب مساجد استان برگزار می‌شود، همچنین مراسم نورافشانی در نقاط مختلف مشهد در این برگزار می‌شود و صبح روز نیمه شعبان اجتماع عظیم منتظران را برگزار می‌کنیم.

رسانه؛ مهم‌ترین مبلغ معارف مهدویت

وی با اشاره به اینکه رسانه مهم‌ترین مبلغ معارف مهدویت است، گفت: امروز رسانه در خط مقدم جبهه دفاع از مهدویت قرار دارد و وظیفه مهمی را درایجاد معرفت، محبت و ولایت‌پذیری نسبت به امام زمان(عج) دارد، بنابراین بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان رضوی آمادگی هر نوع تعامل و همکاری در بحث محتوایی معارف مهدوی را با نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مردم نهاد دارد و از رسانه ملی درخواست می‌کند که به مهدویت ناب در این ایام به طور پر رنگ‌تر بپردازد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان رضوی تصریح کرد: مهدویت ناب، مهدویتی برگرفته از آیات قرآن کریم، روایات معصومین و فرمایشات امامین انقلاب است که امیدواریم بتوانیم در جامعه ترویج کنیم و هر چه بیشتر به تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده نزدیک شویم و روح امید در نسل نو جامعه را نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: با شعار «هر خانه، یک مهدیه» در ایام دهه مهدویت، امیدواریم بتوانیم به معارف مهدوی بپردازیم و در این مسیر گام‌های مثبتی برداریم. امروز در دانشگاه علوم قرآنی اولین همایش دهه مهدویت با سخنرانی آقای حیدری کاشانی برگزار می‌شود. همچنین 14 شعبان در دانشگاه رضوی همایش با موضوع «ظرفیت‌سنجی بیانیه گام دوم در تحقق جامعه منتظر» را داریم.

موسوی‌نسب افزود: در شب نیمه شعبان پس نماز مغرب و عشاء در برخی مساجد همچون مسجد عمار یاسر در فرامرز 5 و نیز مسجئ المنتظر در خیابان یوسفی در منطقه قاسم‌آباد برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم، همچنین برنامه‌های در آستان قدس رضوی و بقاع متبرکه پیش‌بینی شده که بتوانیم به مباحث معارف مهدوی بپردازیم.

وی با تأکید بر کار معارفی در این ایام گفت: از دوستان شهرداری و مجموعه‌های فرهنگی، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها تقاضای کمک برای طرح  پر رنگ تر این مباحث معارفی داریم.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این ایام، برگزاری چندین کارگاه تخصصی از جمله  «بیانیه گام دوم و مهدویت» و «شیعه‌شناسی»، جلسه مناظره با دانش‌پژوهان نسبت به فرقه‌های مختلف و متعدد، همایش «بانوان تمدن‌ساز» و «نقش زنان تمدن‌ساز» در محل این بنیاد را خواهیم داشت.

وی افزود: کافه کودک در حاشیه بلوار معلم از 9 صبح نیمه شعبان آغاز به کار می‌کند که در آن به انتقال معارف مهدویت ویژه کودکان و نوجوانان با قصه‌گویی و عروسک‌‌گردانی همراه با بستن عهد مهدوی خواهیم پرداخت.

موسوی‌نسب با اشاره به برگزاری کارناوال در روز نیمه شعبان گفت: این کارناوال با اهدای پک ویژه تزیین ماشین همراه است، همچنین 313 میز گفت‌وگو در نقاط مختلف شهر مشهد و برخی شهرستان‌های استان خواهیم داشت.

وی افزود: با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی به نشر معارف مهدویت در ایام خواهیم پرداخت. از رسانه ملی در خواست داریم معارف ناب امام زمان را به بهترین شکل پوشش دهد و زحماتی که دوستان در مجموعه‌های متعدد می‌کشند، به بقیه جامعه معرفی نمایند.

انتهای پیام
captcha