رادیو قرآن مصر پنجاه‌ونه ساله شد
کد خبر: 4125086
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

رادیو قرآن مصر پنجاه‌ونه ساله شد

رادیو قرآن مصر امسال پنجاه و نهمین سالگرد راه‌اندازی خود را مصادف با فرارسیدن ماه مبارک رمضان جشن می‌گیرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، رادیو قرآن کریم مصر در قاهره پنجاه و نهمین سالگرد راه‌اندازی خود را در ماه مارس، مصادف با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، جشن می‌گیرد، این رادیو در بیش از نیم قرن فعالیت خود یکی از مشهورترین ایستگاه‌های رادیویی تخصصی در مصر، کشورهای عربی و جهان اسلام است.

رادیو قرآن کریم یکی از معروف‌ترین برنامه‌های پخش در مصر است که اولین پخش آن در مارس 1964 با تصمیم رئیس‌جمهور وقت مصر، جمال عبدالناصر صورت گرفت. پخش قرآن در آن زمان در اقدامی فوری از سوی دولت و پس از ظهور نسخه‌ای مغلوب از قران کریم آغاز شد. توزیع این نسخه حاوی خطا در قرآن کریم که حاوی تحریف عمدی برخی از آیات قرآن کریم بود.

در آن زمان الازهر، به نمایندگی از شورای علمای ارشد، ضبط‌ صوتی قرآن به روایت حفص از عاصم و با صدای قاری مشهور آن زمان شیخ محمود خلیل الحصری را آغاز کرد؛ اما این طرح به دلیل نبود امکانات مناسب در مصر و جهان اسلام با شکست مواجه شد.

با شکست این طرح عبدالقادر حاتم، وزیر فرهنگ مصر که در آن زمان مسئولیت رسانه‌های مصر را بر عهده داشت و به سرعت مداخله و با اختصاص یک موج‌ کوتاه و یک موج متوسط ​​از رادیو مصر به پخش قرآن کریم این مشکل را حل کرد.

به این ترتیب بود که پخش تلاوت قران کریم که توسط الازهر با همکاری شورای عالی امور اسلامی ضبط شده بود، آغاز شد.

رادیو قرآن مصر در ابتدا تنها ساعات محدودی از شبانه‌روز فعالیت می‌کرد و پس از مدتی پخش 24 ساعته تلاوت قرآن کریم را آغاز کرد.

 این رادیو در طول بیش از نیم قرن فعالیت خود تلاوت بزرگ‌ترین قاریان جهان اسلام را منتشر کرده و همچنان یکی از محبوب‌ترین ایستگاه‌های رادیویی در مصر، کشورهای عربی و جهان اسلام است.

انتهای پیام
captcha