عرضه مستقیم کالا به زائران در 18 مرکز صورت می‌گیرد
کد خبر: 4125948
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶

عرضه مستقیم کالا به زائران در 18 مرکز صورت می‌گیرد

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: عرضه 20 قلم کالای اساسی در 18 مرکز عرضه مستقیم کالا به زائران ارائه خواهد شد.

عرضه کالا زائران نوروزبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین امیرکلالی، رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد امروز، ۱۳ اسفندماه در برنامه «قرارگاه خدمات سفر استان» که در هتل روتانا برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های ستاد خدمات سفر 6 بخش اسکان، تامین و توزیع کالای مورد نیاز زائر، بازرسی و نظارت، خدمات شهری، حمل‌ونقل و بهداشت، امداد و نجات را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه ارائه خدمات اسکان در 3 بخش اقامتگاه‌های تحت نظارت اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اسکان موقت و اسکان اضطراری بیش از 600 هزار نفر شب خواب ظرفیت اسکان داریم که این میزان نسبت به سال گذشته به میزان 26 درصد افزایش یافته است.

امیرکلالی افزود: در راستای اطلاع‌رسانی به زائران جهت یافتن مراکز اسکان نیز بیش از 3700 نقطه روی نرم‌افزار نشان مشخص شده است که زائران بتوانند به سادگی مراکز اقامتی را پیدا کنند.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: علاوه بر این نیز در حوزه اطلاع‌رسانی نیز 38 گروه سیار برای هدایت زائرین تشکیل شده همچنین در نوروز 1402 سامانه برخط مدیریت اسکان زائرین نیز تهیه و ساماندهی خواهد شد.

وی یکی دیگر از خدمات را تامین و توزیع کالای مورد نیاز زائران برشمرد و گفت: از جمله فعالیت‌های ستاد در این حوزه عرضه 20 قلم کالای اساسی است که در 18 مرکز عرضه مستقیم کالا به زائران ارائه خواهد شد.

امیرکلایی ادامه داد: در راستای ارائه کالا با قیمت‌های معقول در پیرامون حرم امام رضا(ع) تفاهم‌نامه‌هایی با 600 واحد صنفی تنظیم شده است همچنین راه‌اندازی 22 نانوایی یارانه‌ای از دیگر اقدامات بوده که که 12 واحد آن ثابت و 10 واحد سیار است.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: علاوه بر این به نانوایی‌ها میزان 8000 تن سهمیه فوق‌العاده آرد و تخمیری تخصیص یافته است.

وی در خصوص عرضه کالاهای اساسی در این ایام بیان کرد: تامین و عرضه نیازهای اساسی برای 10 میلیون زائر در بازارهای مشهد و نصب اتیکت قیمت کالا نیز صورت گرفته است.

امیرکلایی با اشاره به فعالیت 600 بازرس از 14 دستگاه نظارتی و اجرایی اظهار کرد: در حوزه بازرسی و نظارت استقرار 4 پایگاه در 4 محور منتهی به حرم امام رضا(ع) و 6 پایگاه نظارت و بازرسی با بسیج نیروهای مردمی از جمله اقدامات این حوزه است.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: در حوزه خدمات شهری در ورودی‌های شهر، پایانه مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن 5 پایگاه استقبال از زائر مستقر شده است.

وی ادامه داد: جهت زیباسازی فضای شهری نیز سطح شهر با المان‌های تعاملی و خلاقانه تزیین شده و بیش از 4000 سرویس بهداشتی تامین و تجهیز شده که نسبت به سال گذشته 230 چشمه افزایش یافته است.

امیرکلایی در خصوص ظرفیت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر رضوی ادامه داد: ظرفیت پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر به بیش از 5300 مکان پارک وسیله نقلیه افزایش یافته است. همچنین ساعت خدمت‌رسانی خطوط حمل‌ونقل شهری شامل مترو، اتوبوس و تاکسی افزایش یافته است.

وی تجهیز پایگاه‌های راهنمای زائر، حضور 500 راهنمای زائر افتخاری مردمی در سطح شهر، نصب بیش از 3000 برچسب نرخ تاکسی و تشکیل گروه‌های نظارتی سیار را از دیگر خدمات ستاد در این حوزه برشمرد.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تقویت ناوگان حمل‌ونقل در بخش‌های مختلف هوایی، ریلی و جاده‌ای، اظهار کرد: بیش از 8000 راننده ناوگان مسافربری جاده‌ای توسط 128 موسسه حمل‌ونقل جاده‌ای آماده خدمت به زائران در این ایام هستند.

امیرکلایی افزود: راه‌اندازی سامانه پیش‌فروش بلیت، افزایش پایگاه‌های رسیدگی به شکایات در حوزه حمل‌ونقل و ایجاد پایگاه‌های نظارتی در فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری امام رضا(ع) نیز از فعالیت‌های ستاد خدمات سفر است.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت، امداد و نجات نیز چندین ایستگاه سلامت و بهداشت با حضور پزشکان متخصص مستقر شده است، همچنین 35 بیمارستان و140 درمانگاه فعال نیز در سطح شهر در ایام نوروز خدمات‌رسانی خواهند کرد.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: استقرار اتوبوس آمبولانس و 20 خودرو اورژانس در سطح شهر، استقرار بیمارستان صحرایی در شرایط اضطراری، فعالیت شبانه‌روزی 93 داروخانه از دیگر فعالیت‌های ستاد خدمات سفر است. همچنین تیم‌هایی مجهز به تجهیزات کنترل مواد غذایی نیز در این ایام فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: تمامی فعالیت‌ها و اقدامات در راستای ایجاد حس آرامش و امنیت برای زائران و زیارتی با کیفیت و ماندگار است. در تمام این مدت تلفن 37045 به صورت شبانه‌روزی و میز خدمات متشکل از نمایندگان 12 کمیته ستاد خدمات سفر پاسخگوی زائران است.

انتهای پیام
captcha