اعلام برنامه‌های آستان رضوی در استقبال از بهار و زائران نوروزی
کد خبر: 4126062
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

اعلام برنامه‌های آستان رضوی در استقبال از بهار و زائران نوروزی

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته افتخار میزبانی از زائران بیشتری را خواهیم داشت، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای خدمات‌رسانی به زائران در استان اتفاق افتاده و دو هدف کلان شامل تسهیل زیارت و زیارت بامعرفت را در مقوله زیارت دنبال می‌کنیم.

مالک رحمتی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضویمالک رحمتی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی در خصوص اقدامات این آستان در استقبال از بهار و میزبانی از زائران گفت: با توجه به گذر از دوران کرونا پیش‌بینی می‌کنیم نسبت به سال‌های گذشته افتخار میزبانی از زائران بیشتری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم در استان اتفاق افتاده و دو هدف کلان را در مقوله زیارت دنبال می‌کنیم که شامل تسهیل زیارت و زیارت بامعرفت است و آمادگی لازم در استان برای نیل به این اهداف به‌وجود آمده است. نیازمند تقویت فضای رسانه‌ای نیز هستیم و امیدواریم صداوسیما ما را با اطلاع‌رسانی به‌هنگام در کنترل تعداد زائران و ارائه خدمات به آنها کمک کند تا شایسته‌ترین خدمات را ارائه بدهیم.

رحمتی اظهار کرد: با اتفاق نظر تمام دستگاه‌ها شعار محوری «همه خادم‌الرضاییم، زیارت، خانواده، همدلی» برای نوروز 1402 تعیین شده است و با استقبال زائران نوروز خوبی را پیش رو خواهیم داشت و همراه با همه دستگاه‌های استان به‌دنبال خدمات‌رسانی احسن هستیم.

وی بیان کرد: آنچه در نوروز امسال مورد توجه است و باید اولویت بیشتری به آن بدهیم موضوع اطلاع‌رسانی است، چرا که وقتی زائران چند میلیونی وارد شهری می‌شوند باید برای امورات آنها  برنامه‌ریزی شود و راهبردی صورت گیرد که این امر نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.

قائم‌مقام آستان قدس رضوی در خصوص ظرفیت اسکان مجموعه آستان قدس ادامه داد: در کارگروه اسکان استان 600 هزار ظرفیت اسکان فراهم شده است، اما با توجه به اینکه شاهد حضور میلیونی زائران به مشهد هستیم، لذا ظرفیت آستان قدس پاسخگوی این جمعیت نیست.

وی اضافه کرد: در این راستا آستان قدس تمام ظرفیت‌ها را در داخل و خارج حرم به میدان آورده و سالن‌های ورزشی و سایر اماکن را در زمینه اسکان فراهم کرده تا به اندازه بضاعت خود در این زمینه کمک کند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: هدف نهایی ما اجرای امور فرهنگی، زیربنایی و تحقق یک هدف غایی که همان زیارت بامعرفت محسوب می‌شود است، لذا اگر بتوانیم امکانات بیشتری را فراهم کنیم زائران می‌توانند با دستاوردهای معنوی بیشتری به شهر خود بازگردند.

وی تصریح کرد: از دغدغه‌های تولیت، امور فرهنگی در اطراف حرم است و در بسیاری از جلسات هم مطرح شده که دستگاه‌های اجرایی وارد میدان شوند و پاکسازی اطراف حرم از حضور معتادان متجاهر در دستور کار شهرداری است که امیدواریم شاهد این صحنه‌ها در بافت پیرامون حرم نباشیم.

رحمتی در خصوص برنامه‌های آستان قدس برای زائران غیرایرانی گفت: معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی برای زائران خارجی برنامه دارد، لذا با توجه به اینکه بیشترین زائران خارجی عرب‌‌زبان هستند، از این‌رو اختصاص صحن برای عرب‌زبان‌ها و برگزاری برنامه به زبان عربی در دستور کار است، همچنین برگزاری برنامه به زبان اردو برای اردوزبانان هم در نظر گرفته شده است و تهیه محتوای فرهنگی لازم نیز برای زائران غیرایرانی داریم.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: از دیگر برنامه‌های ویژه آستان قدس رضوی در بخش زائران ایرانی و خارجی پرداختن به مقوله کودک و نوجوان است.

انتهای پیام
captcha