برپایی حلقه‌های قرآنی سالمندان در مسجدالحرام
کد خبر: 4135113
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

برپایی حلقه‌های قرآنی سالمندان در مسجدالحرام

اداره کل محافل قرآنی وابسته به تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از برپایی حلقه‌های قرآنی ویژه سالمندان و معلولان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المناطق، اداره کل محافل قرآنی وابسته به تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از برپایی حلقه‌های قرآنی ویژه آموزش قرآن کریم به سالمندان و معلولان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

قاضی الذبیانی، مدیر اداره کل محافل قرآنی در این باره افزود: این حلقه‌ها که مکان برگزاری آن در صحن‌های جدید مسجدالحرام مشهور به «توسعه سوم سعودی» برگزار شد از ابتدای ماه مبارک رمضان و به منظور آموزش قرآن کریم به سالمندان و معلولان راه‌اندازی شده است.

آموزش تلاوت قرآن کریم و همچنین تصحیح تلاوت سالمندان و افراد معلول از جمله فعالیت‌های این حلقه‌ها بوده است. علاوه بر این به منظور تسهیل در تردد سالمندان و معلولان شرکت‌کننده در این حلقه‌ها تدابیر لازم نیز اندیشیده شده است.

الذبیانی افزود: در ماه مبارک رمضان گروه‌های نظارت میدانی شامل نظارت بر فعالیت‌ها، خدمات ارائه شده و همچنین ابتکارات محافل قرآنی به‌طور پیوسته مشغول رصد این اقدامات بوده‌اند و نظارت پیوسته منجر به تداوم با کیفیت روند آموزشی در این حوزه شده است.  

مدیرکل اداره محافل قرآنی این اقدامات را در چارچوب سیاست‌های کلی تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی به منظور ارتقای فعالیت‌های قرآنی و خدمت‌رسانی به تمام گروه‌های زائران و نمازگزاران در حرمین شریفین، توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha