سه کار پسندیده از منظر رسول‌الله(ص)
کد خبر: 4138684
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
آیت‌الله صفایی‌بوشهری تبیین کرد

سه کار پسندیده از منظر رسول‌الله(ص)

امام جمعه بوشهر گفت: اقامه نماز، اصلاح میان مردم و خوش‌اخلاقی سه کار پسندیده برای انسان است که حضرت محمد(ص) فرمودند.

نمازجمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، امروز، ۱۵ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز آدینه این هفته که در مصلای جمعه این شهر اقامه شد، با بیان اینکه تقوا در دنیا و آخرت مایه کمال و سعادت انسان می‌شود، گفت: رسول خدا(ص) در حدیثی فرمودند که اقامه نماز، اصلاح میان مردم و خوش‌اخلاقی، سه کار پسندیده برای انسان است. تقوا بهترین زاد و توشه برای رستگاری اخروی و برترین راه برای جلب عنایات ویژه الهی است.

وی با بیان اینکه راه رسول‌الله و اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع)، راه کمالات و کمال‌آفرینی است، افزود: انسان باید نسبت به پیمان‌ها و وعده‌های خود وفادار باشد؛ مؤمنان دارای ارزش‌های والای الهی اینگونه هستند و اگر وفا نکند باعث می‌شود ارکان جامعه و تمام ساختار و روحیه آن شخص دچار بحران می‌شود و لذا روح اعتماد از جامعه گرفته می‌شود.

ضرورت بنیان‌سازی علمی در آموزش و پرورش 

امام جمعه بوشهر به دیدار مقام معظم رهبری با فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین وزارتخانه در راستای بنیان‌سازی علمی و پیشرفت جامعه است. باید تمامی برنامه‌های پرورشی و آموزشی منطبق با سند بنیادین باشد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تأکید بر اینکه حقوق و سلامت کارگران باید در دستور کار اولویتی متولیان قرار داشته باشد، افزود: توجه به کارگر در واقع توجه به عنصر حیات‌بخش جامعه است.

خطیب جمعه بوشهر در خصوص هلال احمر و تلاش‌گران عرصه تعلیم و تربیت و رفع کمبودها آبرسانی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی، راه‌اندازی مشاغل دانش‌بنیان و پایدار در استان نیز نکاتی را بیان کرد.

 

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha