اعلام نتایج دوره اعطای مدرک تخصصی به قاریان خراسان‌رضوی
کد خبر: 4143177
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
اواخر تیرماه صورت می‌گیرد

اعلام نتایج دوره اعطای مدرک تخصصی به قاریان خراسان‌رضوی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی از اعلام نتایج دوازدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم در اواخر تیرماه سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضویحجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن اظهار کرد: فرآیند این موضوع از 31 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 31 خردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: به‌منظور شناسایی و رتبه‌بندی قاریان و مدرسان قرائت قرآن و تسهیل تعامل و خدمت‌رسانی دستگاه‌های مختلف با آنها، هر سال حداقل یک دوره آزمون تخصصی، به شرح مواد آیین‌نامه، برگزار و به قبول‌شدگان گواهی‌نامه تخصصی قرائت قرآن اعطا می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی ادامه داد: گواهینامه تخصصی قرائت قرآن به تفکیک در دو گروه قاریان و مدرسان قرائت قرآن، هر یک در چهار سطح با عناوین و شرایط عمومی و اختصاصی جداول پیوست اعطا خواهد شد و هرگونه بازنگری در مفاد جداول به پیشنهاد شورای مندرج در ماده چهار و تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی انجام می‌شود.

حسینی گفت: اولین مرحله دوره دوازدهم شامل ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق شرکت در آزمون ورودی در بازه زمانی تعیین شده است لذا قاریان و مدرسان علاقه‌مند فرصت دارند ظرف مدت یک ماه، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن، بخش سامانه جامع ارزیابی، نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کنند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به غیرحضوری بودن آزمون ورودی، شرکت‌کنندگان باید پس از ثبت‌نام، ضمن مطالعه دقیق آیین‌نامه این مرحله، قطعه‌ای از تلاوت و سایر آثار مورد درخواست را ارسال کنند.

حسینی تصریح کرد: آن دسته از قاریان و مدرسان قرائت قرآن که در دوره نهم، دهم و یازدهم ارزیابی ثبت‌نام کردند نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و صرفاً با درج نام کاربری، کلمه عبور و ورود به صفحه مربوطه، می‌توانند نسبت به انتخاب درجه و گرایش خود اقدام کنند.

وی در خصوص اعلام نتایج آزمون این دوره از ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن بیان کرد: نتیجه آزمون مرحله ورودی دوازدهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان، اواخر تیرماه سال جاری اعلام خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی گفت: دارندگان گواهینامه تخصصی قرائت قرآن، از همه مزایای درجات یک تا چهار هنری، موضوع مصوبه جلسه 477 و 569 شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام
captcha