یکی از سیاست‌های اصلی تکمیل زنجیره‌های گذرگاهی در کشور است
کد خبر: 4143444
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
وزیر راه و شهرسازی:

یکی از سیاست‌های اصلی تکمیل زنجیره‌های گذرگاهی در کشور است

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب نیز هست تکمیل زنجیره‌های گذرگاهی (کریدوری) در کشور است.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، امروز چهارم خردادماه، در آیین آغاز به کار فرودگاه گناباد اظهار کرد: برای احداث این فرودگاه چندین سال تلاش شده و امیدواریم مایه خیر و برکت برای مردم منطقه باشد.

وی بیان کرد: حرف از توسعه اقتصادی زدن، اما فراهم نکردن زیرساخت‌های حمل و نقل شبیه یک شوخی است و هنگامی می‌توانیم برای استان، منطقه و ... حرف از توسعه اقتصادی بزنیم که به موازات بلکه جلوتر از آن زیرساخت‌های حمل و نقل را فراهم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی احداث فرودگاه شهدای گناباد را در راستای توسعه منطقه دانست و اظهار کرد: خط کریدوری ریلی جنوب به شمال که از چابهار آغاز و به سرخس ختم می‌شود یکی از نقاط عطف توسعه منطقه خواهد شد.

وی یکی از سیاست‌های اصلی را که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب نیز هست تکمیل زنجیره‌های گذرگاهی (کریدوری) در کشور دانست و گفت: تکمیل گذرگاه ریلی چابهار در سیستان و بلوچستان و سرخس در خراسان رضوی مهمترین طرح در حوزه تکمیل گذرگاه‌های کشور است.

بذرپاش بیان کرد: خط گذرگاه ریلی جنوب -شمال که از چابهار به سرخس ختم می‌شود یکی از نقاط عطف توسعه منطقه و خراسان رضوی خواهد بود و تبدیل به یک گذرگاه بین‌المللی خواهد شد و ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری را نصیب منطقه و شهرهایی که در طول این زنجیره کریدوری هستند خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سفر کاری به امارات متحده عربی متوجه شدم که همسایگان و سرمایه‌گذاران منتظر تکمیل گذرگاه‌های ریلی ایران هستند وموقعیت جغرافیایی سیاسی کشور به گونه‌ای است که بیش از نفت می‌تواند برای ما ثروت ملی ایجاد کند.

 وزیر راه و شهرسازی یکی از اولویت‌های اصلی دولت را تکمیل این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: هرچند کشور طی چند سال اخیر بسیار پیشرفت کرده، اما هنوز سرعت آن کم است، همچنین زیرساخت‌های حمل و نقل را برای توسعه مردم منطقه و خراسان رضوی تکمیل کنیم و تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که موانع این منطقه به خصوص گناباد را رفع کنیم.

انتهای پیام
captcha