اولویت‌های کشور از دیدگاه نظام اسلامی و ولایی مشخص است
کد خبر: 4145671
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

اولویت‌های کشور از دیدگاه نظام اسلامی و ولایی مشخص است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت‌های کشور از دیدگاه نظام اسلامی و ولایی مشخص، جهت‌ها معین شده، ابزار لازم در اختیار، اختیارات تعریف شده و حمایت قوه مقننه ریل‌گذار کاملا مشهود است که به مسائل اصلی توجه دارد.

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی،به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، امروز 13 خردادماه،  در مراسم افتتاح بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور اظهار کرد: به عنوان خدمت‌گذار کوچک مردم صمیمانه از مجاهدات دولت انقلابی و مردمی در متمرکز شدن روی مسائل مهم کشور و پرهیز از حاشیه‌ها که این دو کشور را به اوج می‌رساند.

وی افزود: اولویت‌های کشور از دیدگاه نظام اسلامی و ولایی مشخص و جهت‌ها معین شده، ابزار لازم در اختیار است، اختیارات تعریف شده و حمایت قوه مقننه ریلگذار کاملا مشهود است که به مسائل اصلی به ویژه اشتغال، صنعت، تولید، ارزش افزوده، تولید ناخالص ملی و سیاست خارجی توجه شده چرا که تا سیاست خارجی به توازن نرسد تولید ارتقا پیدا نمی کند.

کریمی قدوسی گفت: سیاست خارجی اهمیت دارد چرا که به محض تولید بزرگترین دغدغه سرمایه‌گذار بازار و فروش است، لذا هرچه در کشور هر تولید می‌شود باید با هدف صادرات و تامین نیاز داخلی باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در طی این مدت که از دولت انقلابی می‌گذرد تحول بزرگی در حوزه سیاست خارجی به وجود آمده امروز در منطقه و گوشه کنار دنیا بهترین روابط سیاسی را با هم پیمانان خود برقرار کرده‌ایم و صدها برابر بازار ایجاد شده و در اختیار تولیدکنندگان، صنعتگران و بازرگانان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با تحولاتی که با پیام‌های ردو بدل شده حاصل شده و می‌شود به زودی آثار وسیع اقتصادی در کشور نمایان می‌شود و به سمت یک ثبات اقتصادی خواهیم رفت که بازگشت ارزش به پول ملی را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوع شرکت شهرک‌های صنعتی کمال تشکر را دارم انتخاب این مکان با این وسعت برای مردم این اطراف که منتفع می‌شوند انتخاب شایسته‌ای است و همکاری مردم این منطقه قابل تقدیر است.

کریمی قدوسی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ثابتم در هر سفر بازدید از مراکز صنعتی چه در حاشیه شهر چه در شهرک‌ها است و مشکلات را گوش می‌دهیم و پیگیری در این خصوص داریم که موثر هم هست در حال حاضر نسبت به آماری که 5000 هکتار زمین برای شهرک‌های صنعتی است که 3000 فعال شده، ده برابر واحدها و کارگاه‌های تولیدی کوچک در صنایع مختلف شیمیایی، غذایی و... بدون شناسنامه به صورت سه شیفت کار می‌کنند که هیچ آدرسی حاکمیت از آن‌ها ندارد و هیچ سرشماری و نظارتی هم نمی شود.

وی گفت: اگر متمرکز شویم و مقررات زدایی کنیم، مقرراتی که به تولید لطمه نمی‌زند را حذف کنیم و سهل بگیریم و این دام را پهن کنیم این کارگاه‌های کوچک با حداقل‌ها خود را به سامانه صدور کسب و کار معرفی می‌کنند و از امتیازات بهره‌مند می‌شوند.

ایجاد 6000 فرصت شغلی با افتتاح فاز نخست شهرک صنعتی رضوی

جعفر فرشچی، رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در ادامه این مراسم، گفت: دو عامل در راستای احداث شهرک صنعتی به شرق ما رو سوق داد یکی اینکه دچار مشکلات و کمبود زمین در محور غرب بودیم و پاسخگوی فعالان اقتصادی نبودیم و نمی‌توانستیم بحث زمین را برای آنان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: دومین عامل توسعه متوازن در بخش صنعت بود در خصوص عامل اول بیش از یک دهه است که مصوبه دولت را داریم که به دلایلی اجرایی نشد صرف نظر از دلایل توسعه شهرک‌های صنعتی توس و ماشین سازی اطراف مشهد ویژه استقرار شرکت‌های دانش بنیان بود که با عنایت استاندار، مصوبه توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی ماشین سازی در سال گذشته از سوی کارگروه امور زیربنایی استان صادر و موافقت‌های لازم در استان گرفته شد تا به مرحله اجرا درآید.

وی افزود: ۲۰ این شهرک که با نام شهرک صنعتی رضوی نامگذاری شده یکی از شهرک‌های بزرگ کشور و بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور است که هزار و ۹۰۰ هکتار وسعت دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: 200 هکتار از وسعت این شهرک صنعتی در مرحله نخست به راه اندازی ۲۴۰ واحد صنعتی اختصاص یافته و زمینه اشتغال ۶ هزار نفر را فراهم کرده است.

فرشچی اظهار کرد: در مرحله نخست از بهره برداری این شهرک صنعتی که به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور مطرح است، ۴۰ مگاوات برق تامین شده و پست ۱۳۲ کیلوولت و خطوط انتقال برای آن ایجاد شده است، همچنین حفر چاه برای تامین آب این شهرک انجام گرفته و زمینه انتقال آب از سد دوستی به آن نیز فراهم شده است.

وی با بیان شهرک صنعتی رضوی مصوبه هیات وزیران را داشت که چندین سال بدون اجرا باقی مانده بود، افزود: با عنایت استاندار خراسان رضوی، همکاری دستگاه‌های اجرایی و همراهی اعضای شورای اسلامی رضویه و مردم این شهر، مشکلات این شهرک برطرف و زمینه راه‌اندازی آن فراهم شد تا بتوان کمبود زمین صنعتی در محور غرب مشهد را جبران و توسعه صنعتی این شهر را به سمت شرق پیش برد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: شهرک صنعتی رضوی با اجرای طرح توسعه پنج هکتاری، در آینده نزدیک تبدیل به بزرگترین شهرک صنعتی کشور خواهد شد.

وی گفت: از آنجا که این شهرک از یک طرح ملی برخوردار است، درخواست داریم تا کمیته عالی شهرک صنعتی مشهد با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و خدمت رسان شکل گیرد تا تاثیرات منطقه ای و بین‌المللی خود را با مزیت‌های مربوطه داشته باشد، این موضوع نیاز به نگاه، اعتبارات و تعاملات ویژه دارد.

انتهای پیام
captcha