شرکت پرشور مردم در انتخابات با نشان دادن دستاوردهای انقلاب
کد خبر: 4146348
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

شرکت پرشور مردم در انتخابات با نشان دادن دستاوردهای انقلاب

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: اگر امیدآفرینی کنیم، مردم با شور فراوان در انتخابات شرکت خواهند کرد و نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهند بود. در این راستا باید از تمام ظرفیت‌های موجود اعم از احزاب، تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی و رسانه‌ها استفاده کنیم و دستاوردها را به مردم نشان دهیم.

سیدهادی طباطبایی معاون سیاسی استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی، امروز 17خردادماه، در نشست خبری ستاد انتخاباتی خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، ضمن معرفی امیر فریدنیا، مدیرکل دفتر سیاسی استانداری خراسان رضوی به عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی استان، اظهار کرد: برای برگزاری هرچه سالم‌تر و امن‌تر انتخابات در استان، باید ۱۰۰ هزار نیروی اجرایی آموزش دهیم. همچنین ۹۲۴ عضو هیئت اجرایی خواهیم داشت که ۶۷۲ نفر از آنان، معتمدین محلی هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، مدیران اجرایی که تمایل به شرکت در انتخابات دارند باید از نوزدهم تا بیست‌وپنجم ماه جاری از سمت خود استعفا دهند، افزود: بر این اساس مدیران کل ستادی، استانی، فرمانداری‌ها و... و همچنین کسانی که سمتی هم‌تراز با این مدیریت‌ها دارند، در صورت تمایل به حضور در انتخابات باید تا تاریخ مذکور از سمت خود استعفا دهند.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه دشمن از انتخابات‌های پرشوری که در ایران برگزار می‌شود، ناراضی است، بیان کرد: در کمیته امنیتی انتخابات، کلیه فعالیت‌های معاندین را رصد و برای مقابله با آنان برنامه‌ریزی می‌کنیم. در کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی نیز در پی مقابله با عملیات روانی دشمن هستیم.

طباطبایی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف دشمن ناامن‌سازی خراسان رضوی است، اضافه کرد: ما حدود ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و ترکمنستان داریم، اما تا کنون امنیت استان بهترین شکل حفظ شده و امید است انتخابات مجلس یازدهم نیز در نهایت امنیت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما برای افزایش مشارکت برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ایم، ابراز کرد: که از جمله مهمترین این برنامه‌ها، اقدامات تبیینی و نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم است. اگر امیدآفرینی کنیم، مردم با شور فراوان در انتخابات شرکت خواهند کرد و نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهند بود. در این راستا باید از تمام ظرفیت‌های موجود اعم از احزاب، تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی و رسانه‌ها استفاده کنیم و دستاوردها را به مردم نشان دهیم.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه میانگین مشارکت در ادوار گذشته انتخابات مجلس، ۵۹ درصد بوده است، گفت: این رقم در خراسان ۶۲ درصد بوده است. امسال نیز مردم‌ حضوری پرشور خواهند داشت.

طباطبایی با بیان اینکه من از ابتدای حضورم در معاونت سیاسی استانداری، با خانه احزاب ارتباط گرفتم، اظهار کرد: ما جلساتی را با احزاب برگزار کردیم. در تلاشیم این ارتباط را در امسال که برگزاری انتخابات را در پیش داریم نیز حفظ و از ظرفیت‌های احزاب سیاسی برای دعوت مردم به مشارکت استفاده کنیم و شاهد یک فضای رقابتی در استان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد از امکانات دولتی، بهره‌برداری انتخاباتی کند، افزود: سلامت انتخابات حق قرمز ماست و هرگز اجازه جابه‌جایی یک رأی را هم نمی‌دهیم و مر قانون را اجرا خواهیم کرد.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در مورد آموزش اجرای انتخابات به فرماندارانی که تا کنون سابقه حضور در این سمت را نداشته‌اند، بیان کرد: تلاش ما این بود که فرمانداران را از بدنه وزارت کشور و از میان کسانی که تجربه انجام کار اجرایی سیاسی داشته‌اند، انتخاب کنیم. اما شاید حدود ۱۰ درصد از فرمانداران ما فاقد این تجربه باشند. برای این دسته از فرمانداران، عمدتا معاونین سیاسی قوی و مسلط بر فرایند برگزاری انتخابات تعیین کرده‌ایم. به علاوه ما برای تمام دست‌اندرکاران انتخابات، دوره‌های آموزشی انتخابات برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی کار خود در ستاد انتخابات استان را توجه به احزاب قرار داده‌ایم، چراکه رقابتی شدن انتخابات و حضور گسترده مردم، منوط به فعالیت‌های احزاب است.

همچنین امیر فریدنیا، مدیرکل دفتر سیاسی استانداری خراسان رضوی نیز در خصوص تخصیص ساختمانی به خانه احزاب استان، بیان کرد: ساختمان خانه احزاب داخل استانداری قرار داشت، اما بنا بر نظر حراست، قرار شد محل آن تغییر کند. اولین‌ محل جایگزینی که ما پیشنهاد دادیم، در خیابان مدرس قرار داشت که اعضای هیات رئیسه خانه احزاب از آن بازدید کردند و پس از پیگیری‌های ما، اطلاع دادند که مورد پسندشان نیست.

فریدنیا تصریح کرد: ساختمان پیشین ستاد عتبات عالیات، محل دومی بود که ما به خانه احزاب پیشنهاد دادیم که با آن موافقت کردند، اما به دلیل جابه‌جایی شهردار، کار متوقف شد، اما این موضوع به ما اطلاع داده نشد تا ما پیگیری کنیم، لذا بخشی از طولانی شدن این فرایند ناشی از کم‌کاری خود خانه احزاب بود. اکنون تمام مراحل انجام، قرار منعقد و ساختمان به خانه احزاب تحویل داده شده است.

انتهای پیام
captcha