بزرگداشت سالگرد شیخ الشعراوی در آرامگاه + عکس
کد خبر: 4148541
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

بزرگداشت سالگرد شیخ الشعراوی در آرامگاه + عکس

دوستداران محمد متولی الشعراوی، مفسر قرآن فقید مصری در بیست و‌ پنجمین سالگرد درگذشت این عالم دینی بر سر مزار وی حاضر شده و مراسم برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، این مراسم دیروز، 27 خردادماه در مقبره شیخ الشعراوی واقع در روستای «دقادوس» در شهر «میت غمر» استان «دقهلیه» برگزار شد.

دوستداران شیخ الشعراوی در این مقبره به قرائت دعا، سرودهای دینی و قرآن پرداختند و حلوا و شیرینی در میان حاضران پخش شد.

عبدالرحمن مصطفی البیاضی، مسئول مجمع شیخ شعراوی به الوطن گفت: در سالگرد شیخ الشعراوی بسیاری افراد از استان‌های مختلف مصر برای زیارت مقبره وی و قرائت فاتحه به این مکان می‌آیند.

وی افزود: همه مردم از دوستداران شیخ الشعراوی هستند و سعی می‌کنند در سالروز تولد و درگذشت او به آرامگاهش بیایند.

بهاء عبدالخالق، استاد دانشکده بازرگانی در عین شمس نیز گفت: من هر سال حلوا(نوعی شیرینی) می‌خرم و آماده می‌کنم و برای توزیع در میان زائران آرامگاه شیخ شعراوی از قاهره به دقادوس می‌آیم.

صبحی سبیع، شهروند منوفیه مصر اظهار کرد: هر سال در این مناسبت به اینجا می‌آیم تا مقابل آرامگاه بنشینم و قرآن بخوانم.

عبدالفتاح علی خلف، دیگر شهروند مصری از استان شرقیه نیز بیان کرد: من و پدر و مادرم 7 مسیر را سوار می‌شویم تا در سالگرد وفات شیخ الشعراوی داخل آرامگاه وی باشیم و مایه خوشحالی ماست که در جوار شیخ حاضر شویم.

محمد متولی الشعراوی در 15 آوریل 1911 در روستای دقادوس استان دقهلیه دیده به جهان گشود و در 17 ژوئن 1998 در 87 سالگی پس از سال‌ها خدمت به قرآن و تفسیر دار فانی را وداع گفت.

وی به «امام الدعاة: پیشوای مبلغان» معروف و سریالی تلویزیونی نیز درباره او تولید شد، شیخ الشعراوی تألیفات زیادی دارد که مهم‌ترین آن «اندیشه‌های الشعراوی در تفسیر قرآن» است.

انتهای پیام
captcha