تشرف بیش از ۱۰۰۰ زائر پیاده در روز شهادت امام جواد(ع) به مشهد
کد خبر: 4148592
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

تشرف بیش از ۱۰۰۰ زائر پیاده در روز شهادت امام جواد(ع) به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰۰ زائر پیاده در روز شهادت امام جواد(ع) به مشهد مشرف شوند.

زائر پیادهحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در ایام شهادت امام جواد(ع) مطابق هر سال مشهد مقدس پذیرای زائران پیاده از نقاط مختلف کشور به‌ویژه شهرستان‌های اطراف مشهد است.

وی افزود: تاکنون 420 زائر پیاده از مسیر نیشابور برای عرض ارادت و تسلیت به محضر امام هشتم وارد مشهد شده‌اند و 280 نفر دیگر در مسیر هستند که امشب به مشهد مشرف  می‌شوند.

رضایی اظهار کرد: پنج ایستگاه استقبال از زائران پیاده در مسیر جاده نیشابور به سمت مشهد و دو ایستگاه در مسیر جاده قوچان آماده خدمت‌رسانی به زائران پیاده در این ایام هستند. 300 زائر پیاده در مسیر جاده شمال به سمت مشهد هستند که تا صبح روز شهادت به مشهد می‌رسند.

وی افزود: از مسیر تربیت حیدریه و نیشابور 250 زائر فردا به مشهد مشرف می‌شوند، همچنین از مسیر قوچان و شمال 400 زائر برای روز شهادت امام جواد(ع) در مسیر بودند که 220 نفر رسیده‌اند و 180 نفر دیگر فردا به مشهد می‌رسند و برای عرض تسلیت به پابوسی حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند.

رضایی ادامه داد: علاوه بر زائران پیاده از سایر استان‌ها همه ساله در روز شهادت امام جواد(ع) نیز زائران پیاده‌ای از شهرهای کلات، طرقبه شاندیز، طرق، فریمان و سرخس با پای پیاده به پابوسی حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود امسال هم زائرانی از این شهرها به زیارت حرم رضوی تشرف یابند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: هیئت جوادالائمه(ع) از مشهد مقدس نیز برنامه پیاده‌روی از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را پیش‌بینی کرده و بر این اساس 300 نفر از اعضای این هیئت برای عرض تسلیت به امام هشتم در روز شهادت فرزندش با پای پیاده به حرم مشرف و طی مسیر نیز زائرانی با آنان همراه می‌شوند.

انتهای پیام
captcha