هوش مصنوعی در خدمت زائران بیت‌الله الحرام
کد خبر: 4151554
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

هوش مصنوعی در خدمت زائران بیت‌الله الحرام

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از ‌به‌کارگیری هوش مصنوعی برای ارائه خدمات راهنمایی و پاسخ‌گویی به پرسش‌های زائران بیت‌الله الحرام در خلال موسم حج خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصدر، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در خلال موسم حج، خدمات گسترده‌ای را به زائران بیت‌الله الحرام در بخش راهنمایی و پاسخ به پرسش‌های شرعی ارائه کرده است.

علاوه بر این خدمات آشنا ساختن زائران با احکام دینی و مناسک حج و همچنین خدمات موجود نیز اموری بوده است که از هوش مصنوعی برای انجام آن بهره گرفته شده است.

عبداللطیف الحسین، مدیر بخش هدایت و ارشاد الکترونیک در تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی تصریح کرد: این اداره از طریق فعال ساختن ربات راهنما هوش مصنوعی را در خدمت زائران بیت‌الله الحرام قرار داده است، این ربات راهنمای امکان تعامل با زائران را دارد و اطلاعات مرتبط با مکان‌یابی و همچنین پاسخگویی به پرسش‌های شرعی زائران را در اختیار آنها قرار می‌دهد این ربات امکان مرور و اشتراک‌گذاری مطالب از طریق تلفن همراه را نیز فراهم می‌سازد.

از سویی تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از پاسخگویی به پرسش‌های 100هزار زائر بیت‌الله الحرام در موسم حج خبر داد.

 معاونت اداره کل امور ارشاد وابسته به تولیت کل با اعلام این خبر تصریح کرد: این اقدامات به عنوان بخشی از برنامه‌های ارشادی در موسم حج 1444 صورت گرفته است. به گفته وی در این دوره 70 کارشناس این اداره در طول شبانه‌روز به پرسش‌های زائران در مرود مناسک حج و دیگر مسائل شرعی پاسخ داده‌اند.

انتهای پیام
captcha