تزئین حرم رضوی با 200 هزار شاخه گل همزمان با دهه ولایت
کد خبر: 4151917
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

تزئین حرم رضوی با 200 هزار شاخه گل همزمان با دهه ولایت

همزمان با دهه ولایت و امامت و فرارسیدن عید سعید غدیرخم، صحن و سرای رضوی با حدود 200 هزار بوته و شاخه گل اهدایی تزئین می‌شود.

حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، گل‌آرایی ویژه دهه ولایت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به همت خادمان این آستان مقدس از هفتم تیرماه آغاز شده است و با مشارکت ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور با نزدیک شدن به عید پربرکت غدیر به اوج خود  می‌رسد.

بدین‌منظور علاوه بر 50 هزار بوته گل موجود در این آستان مقدس، از 120 هزار شاخه گل اهدایی گروه گل‌آرایی شهر محلات و حدود 30 هزار بوته گل اهدایی شهرداری مشهد نیز استفاده می‌شود تا فضای سبز حرم مطهر و گل‌آرایی گوشه و کنار این بارگاه نور و نعمت با گل‌های تازه و رنگارنگ بازپیرایی شود.

در این راستا، گروه گل‌آرایی شهر محلات در قالب 15 نفر به‌مدت یک هفته در مشهد حضور دارند و به‌صورت افتخاری در آراستن این سرای قدسی به نیروهای بخش فضای سبز و گل‌آرایی اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی کمک می‌کنند.

از بوته گل‌هایی همچون اطلسی، تاج خروس، شمشاد طلایی، کامیس و انواع گل‌های شاخه‌‌ای برای تهیه مجموعه گل، سبد و تاج گل در دهه ولایت و امامت در حرم ملائک پاسبان رضوی استفاده می‌شود.

این گل‌آرایی ویژه عید سعید غدیر در مکان‌هایی در داخل حرم مطهر از جمله مبادی ورودی باب‌السلام، شیخ طوسی، شیخ طبرسی و...، آبنماهای صحن‌ها، پنجره فولادها و جایگاه برگزاری مراسم‌ این دهه در برخی از صحن‌ها و رواق‌ها انجام می‌شود.

در راستای استقبال از غدیر، چهار کتیبه بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان‌های صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد نصب شده که عبارت‌هایی همچون «اشهد ان مولانا امیرالمؤمنین علیاً ولی الله»، «من کنت مولا و فهذا علی مولا» و «الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین»، بر روی آنها نقش بسته است.

همچنین کتیبه‌های دیواری ویژه دهه ولایت و امامت در جای جای این حریم باصفا از صحن‌های مرکزی تا پیرامونی چشم‌نوازی می‌کند.

پرچم‌های رنگی نیز بر سردرب ورودی‌های حرم مطهر همچون نواب صفوی، شیخ طوسی و شیخ طبرسی در اهتزاز و شادباش‌گوی اعیاد پیش رو است. این پرچم‌های ویژه عید در بالای ستون‌های نوری و بخش فضای سبز در میانه صحن پیامبر اعظم(ص) نیز به چشم می‌خورد.

انتهای پیام
captcha