تعطیلی مراکز حزب الدعوه توسط طرفداران صدر
کد خبر: 4155495
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

تعطیلی مراکز حزب الدعوه توسط طرفداران صدر

گروهی از طرفداران معترض مقتدی صدر اقدام به بستن تعدادی از مراکز مربوط به حزب الدعوه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه العربی الجدید، معترضان وابسته به جریان صدر، شب گذشته شنبه و سحرگاه امروز یکشنبه، تعدادی از مقرهای حزب الدعوه را در تعدادی از استان‌های عراق بستند.

بر اساس ویدئوهای پخش شده در شبکه‌های اجتماعی، حامیان مقتدی صدر رهبر جریان صدر، به مقرهای حزب الدعوه اسلامی به ریاست نوری المالکی، نخست وزیر اسبق، در تعدادی از استان‌های عراق در مرکز و جنوب عراق مثل بصره، ذی قار، کربلا، نجف، دیالی و بغداد یورش بردند.

این امر پس از توئیت رهبر جریان صدر و حسن العذاری، رئیس سابق فراکسیون پارلمانی صدر در روز شنبه (15 ژوئیه 2023) انجام شد که در آن آمده است: اخیراً کلیپ‌ها و مطالبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و به طور قابل توجهی گسترش یافته است که در آن به اعتبار شهید محمد صدر توهین شده و به ایشان اتهام ارتباط داشتن با رژیم بعث عراق زده شده است.

در بخش دیگری از این توییت آمده است: اگر طرف‌های مسئول به دنبال این هستند تا بی‌گناهی خود را در این زمینه ثابت کنند، باید قانونی را وضع کنند که در اتهام‌زنی به شهید صدر و زیرسوال بردن مرجعیت ایشان جرم‌انگاری شود. ضمن اینکه نقد سازنده در این زمینه رعایت خواهد شد.

در همین رابطه حزب الدعوه با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که دو مرجع شهید صدر، صفحه درخشانی از تاریخ و کشور عراق هستند که با مواضع، جهاد و جانفشانی خود این را ثابت کرده‌اند.

در این بیانیه از مجلس نمایندگان خواسته شده است تا در راستای قانون اساسی کشور با وضع قانونی، مخالفت خود را با هرگونه توهین به مراجع اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha