هشدار مقتدی صدر درباره اختلافات داخلی شیعیان
کد خبر: 4155800
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵

هشدار مقتدی صدر درباره اختلافات داخلی شیعیان

رهبر جریان صدر در عراق با انتشار توییتی نسبت به ایجاد اختلافات داخلی بین گروه‌های شیعه عراقی هشدار داد.

به گزارش ایکنا، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، امروز دوشنبه نسبت به کشیده شدن به سمت و سوی درگیری «شیعه با شیعه» هشدار داد.

وی در توییتی نوشت: در حالی که در آستانه ماه محرم الحرام هستیم، برخی از احزاب که از امام حسین (ع) به‌طور خاص و عموم اهل بیت کینه دارند، با استفاده از سلاح و حمله به مقرهای برخی از گروه‌های شیعه، به سمت درگیری شیعی ـ شیعی رفته‌اند.

رهبر جریان صدر در این توییت افزوده است: ما ضمن تقبیح این امر به مؤمنان هشدار می‌دهیم که پشت سر گروه‌ها حرکت نکنند؛ برای آنکه آن‌ها به خاطر منافع دنیوی از ریختن خون و فتنه‌گری دریغ نمی‌کنند، پس نسبت به این رخدادها هیچ سخنی نگویید و هیچ حرکتی انجام ندهید.

وی ادامه داد: ما قبلاً نسبت به جنگ عقیدتی هشدار داده بودیم. به هیچ وجه نباید شاهد جنگ و درگیری باشیم؛ چرا که از لحاظ شرع و عقیده حرام است.

وی همچنین ابراز عقیده کرد: اگر قانونی وضع نشود که توهین به علما را جرم‌انگاری کند، ما راه‌هایی به دور از خشونت و کشتار هم برای بیان مخالفت خود داریم. قتل و کشتار در دین ما نیست و کشور ما دیگر توان تحمل اینگونه رفتارهای غیر مسئولانه را ندارد.

مقتدی صدر در پایان خاطرنشان کرد: نشست برخی از نیروهای سیاسی مجلس برای تصویب این قانون در پارلمان، امیدواری‌هایی را برای مقابله با فتنه ایجاد کرده است. اما در تدوین این قانون باید به دقت عمل کرد؛ چرا که این قانون یک شمشیر دو لبه است و می‌تواند خطرناک هم باشد.

انتهای پیام
captcha