نظام اسلامی با بهره‌گیری از قیام عاشورا در کشور مستقر شد
کد خبر: 4156246
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
استاندار خراسان رضوی:

نظام اسلامی با بهره‌گیری از قیام عاشورا در کشور مستقر شد

یعقوبعلی نظری گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورا شکل گرفت، به پیروزی رسید و این نظام مقدس اسلامی در کشور مستقر شد و وظیفه آن، پیاده‌سازی اهداف امام حسین(ع) و شهدای کربلا است.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوب‌علی نظری، استاندار خراسان رضوی، شامگاه 27 تیرماه، در همایش بصیرتی عفاف و حجاب که در بقعه متبرکه سید حمزه(ع) کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله در این ایام، مردم در نتیجه عطفی که از این شهدا و قیام کربلا دوباره در جامعه گسترده می‌شود، در اوج شور و شعور حسینی این فضا را اعتقادی‌تر، معنوی‌تر و هدفمندتر می‌کنند.

وی تصریح کرد: هر چند دشمن به شدت در تکاپوی ضربه زدن به اعتقادات مردم است، اما با بصیرت دینی و اعتقادی مردم نه تنها کاری از آنها برنیامده، بلکه همچنان مفتخر هستیم به پیروی مردم از ارزش‌هایی که برای حفظ آنها اباعبدالله الحسین(ع) و یاران آن حضرت قیام کردند و به شهادت رسیدند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع)، نهضت عاشورا و اهداف آن برکسی پوشیده نیست، به سخن امام راحل که فرمودند، این محرم و صفر است که اسلام را حفظ کرده اشاره کرد و افزود: برگزاری این شور و شعورها، مجالس، بیعت‌ها، سینه‌زنی‌ها، روضه‌خوانی و تجمعات که در طول تاریخ برگزار شده و می‌شود، فوق‌العاده اثرگذار است.

نظری بیان کرد: برگزاری همایش‌های عفاف و حجاب، نه بدین خاطر که در شهرستان‌هایی مانند کاشمر دچار مسئله هستیم، بلکه چنین جلساتی برای شکرگزاری به پاس شناخت، بصیرت و عنایتی که از سوی امام حسین(ع) و همه شهدا دریافت کرده‌اند و البته پیام به دیگران است.

وی ابراز کرد: هرچند در طول تاریخ دشمنی‌ها متعدد و مستمر بوده اما اسلام، ارزش‌ها، اهداف شهدا و امام حسین(ع) همچنان باقی است، از سویی قیام و نهضت امام راحل برگرفته از انرژی‌ها همین مردم و با همان اهداف قیام امام حسین(ع) است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورا شکل گرفت و به پیروزی رسید و نظام مقدس اسلامی در این کشور مستقر شد، تصریح کرد: وظیفه این نظام پیاده‌سازی اهداف امام حسین(ع) و شهدای کربلا است. این نظام خود یک ارزش و اوجب واجبات است و حفظ این نظام برای اینکه بتواند ارزش‌های به جای مانده از قیام امام حسین(ع) را حفاظت و حراست کرده و آنها را در طول تاریخ حفظ، محقق و پیاده‌سازی کند، از اوجب واجبات است.

نظری اضافه کرد: برای حفظ این نظام و حفظ ارزش‌هایی که نظام برای آنها در این کشور مستقر شده شهدای بسیاری را مردم و ملت تقدیم کرده‌اند، آنچه این انقلاب را پیش برده و در این نقطه برجسته از دنیا قرار داده قدرت مادی نبوده بلکه آنچه ما به عنوان ملت اسلامی داشتیم و دشمنان محروم از آنها هستند، قدرت معنوی ناشی از کارکرد ارزش‌ها بوده است.

وی اظهار کرد: در سایه استقرار این نظام و تحقق ارزش‌ها و برای تحقق اهداف عالیه قیام کربلا، 44 سال این مردم انقلاب را یاری و از نظام حفاظت و حراست کردند. دشمنان و معاندین نظام و دنیای استکبار چون از رویارویی با نظام عملا مأیوس هستند و در میدان‌های مختلف به این جمع‌بندی رسیدند که در برابر این نظام هیچ اقدامی نمی‌توانند داشته باشند به همین دلیل ارزش‌های دینی و اعتقادی را هدف اصلی خود قرار داده‌اند.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید از ارزش‌های خودمان بسیار مراقبت کنیم، گفت: هرچند دشمن در همه عرصه‌های نظامی، امنیتی و فرهنگی ناامید شده، اما در دو موضوع اقتصادی و فرهنگی همچنان فعال است و همچنان بسیار امید دارند که با استفاده از جنگ اقتصادی ملت و نظام و کشور را به زانو درآورند. علی‌رغم همه ناامیدهای پی‌در‌پی، اما دشمن همچنان عرصه فرهنگی را مورد هدف قرار داده است.

نظری عفاف و حجاب را فوق‌العاده حائز اهمیت دانست و بیان کرد: براساس اعتقادات دینی و اصول ارزش‌های اعتقادی خانواده محیط تربیتی، پرورش انسان‌ها، تربیت معنوی، دینی و اعتقادی است. اگر دشمنان بتوانند زنان و مادران و همسران ما را که محور حفظ، نگهداشت و تربیت فرزندان و خانواده است را مورد حمله و خدشه قرار دهند، حتما هسته اصلی کارکرد این حرکت و منبع اصلی تولید قدرت معنوی این نهضت دچار آسیب خواهد شد.

وی اظهار کرد: هرچند حجاب برای فرد و دختران و زنان امنیت‌آور است، اما موضوع حجاب تنها برداشتن یا بر سر گذاشتن یک روسری و یا چادر از نگاه فردی نیست، حجاب امنیت اجتماعی و امنیت برای حرکت و تحقق اهداف انقلاب اسلامی است. دشمنان چون از همه عرصه‌ها و اصل مواجه با نظام اسلامی ناامید شده‌اند، حجاب را مورد هدف قرار داده‌اند، قرآن را می‌سوزانند و پیامبر(ص) را مورد هتک حرمت قرار می‌دهند.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: دختران و مادران محور تربیتی هستند و دشمن یک جنگ فرهنگی تمام عیار علیه این نظام به راه انداخته است، بدون شک با همت خود مردم و حضور در صحنه، دشمن را در مباحث مواجه با ارزش‌های فرهنگی ناامید خواهیم کرد.

نظری افزود: بنا به گفته شهید سلیمانی کسانی که بعضا کشف حجاب می‌کنند نیز فرزندان ما هستند، اما دچار غفلت شده‌اند و تحت تأثیر عملیات‌های روانی دشمن قرار گرفته‌اند، اما تذکر و حرکت مردمی و بیدار کردن آن فرد توسط خود مردم بسیار حائز اهمیت است، قطعاً در هر عرصه‌ای که مردم ورود کنند، مشکلات رفع می‌شود.

انتهای پیام
captcha