تقویت جبهه جهاد تبیین؛ راهکار مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان
کد خبر: 4161122
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

تقویت جبهه جهاد تبیین؛ راهکار مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: رسانه‌های متعهد می‌توانند با تکیه بر جهاد تبیین مخاطبان را با گفتمان انقلاب اسلامی آشنا کنند و غبارهای رسانه‌ای منحرف را از کالبد خانواده و جامعه اسلامی بزداید.

سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، سعید جابری‌انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز روز سه شنبه ۱۷ مراد ماه همزمان با سالگرد شهادت «محمود صارمی» اظهار کرد: امروز نفوذ دشمن از راه رسانه است و راه مقابله با آن نیز به فرموده رهبرمعظم انقلاب با همین ابزار است، چرا که در حال حاضر رسانه اثرگذارترین وسیله برای جهاد تبیین است.

وی گفت: امروز جریان خبری جاعله و کذاب و ابرهای تهدید، انحراف، دروغ و تکذیب در فضای مجازی و رسانه‌های غربگرا، روز به روز بارورتر می‌شوند و نقشه‌های جدید طراحی می‌کنند.

این مسئول راه مقابله با فضای رسانه و مجازی مادی‌گرایان را تقویت جبهه جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: رسانه‌های متعهد می‌توانند با تکیه بر جهاد تبیین مخاطبان را با گفتمان انقلاب اسلامی آشنا کنند و غبارهای رسانه‌ای منحرف را از کالبد خانواده و جامعه اسلامی بزداید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به ویژگی‌های خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران واقعی فردی جستجوگر، پژوهش‌گر، خطرپذیر، هدفمند، قانونمند و واقعگراست و همسو با فوریت و ضرورت، می‌اندیشد و همگام با ضرورت‌ها و فوریت‌های حرفه‌ای، قلم فرسایی و فرهنگ‌سازی می‌کند.

وی تاکید کرد: خبرنگاری از مشاغل خاص، سخت و دارای پیامدهای زیانبار برای خبرنگاران و رسانه‌ها است و این افسران جنگ نرم همواره در طول تاریخ در معرض انواع مخاطرات پیدا و پنهان سیاسی، حقوقی و اجتماعی قرار داشته و خواهند داشت.

این مسئول افزود: ضرورت برخورداری از مهارت‌های مختلف نویسندگی، پژوهشی، تخصصی، هنری و نوآوری های حرفه ای و بهره مندی از دانش حقوقی، فرهنگی، رسانه ای و تخصصی، از ملزومات اجتناب ناپذیر یک خبرنگار موفق و موثر است.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان البرز تحول، کار فرهنگی و گفتمان‌سازی، نقد منصفانه و مطالبه‌گری را از ویژگی‌های اصحاب رسانه برشمرد و گفت: امروز هیچ ابزاری مانند ابزار رسانه توانایی ترویج و تبلیغ را ندارد.

جابری‌انصاری اظهار کرد: امروز دفاع از حقیقت و حفظ آرامش اذهان و افکار مردم و بیان واقعیت‌ها بزرگترین عبادت برای اصحاب رسانه است؛ در حال حاضر جهاد تبیین به معنای واقعی افتخاری برای نیروهای فرهنگی و تبلیغی است که با سلاح بیان از مرز عقاید و ارزش‌ها حمایت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با قدردانی از تلاش یک سال اخیر خبرنگاران و رسانه‌های استان برای امیدآفرینی در جامعه افزود: اصحاب قلم در این استان در یک سال گذشته همراه با استاندار پیگیر و تلاشگر، همسو با رهنمودهای راهگشای نماینده ولی فقیه در استان و حسب تعهد به نظام اسلامی در تبیین عملکرد نظام و دولت مردمی سیزدهم نمره قابل قبولی را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha