رقابت ۴۰ هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج خراسان‌رضوی
کد خبر: 4164902
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

رقابت ۴۰ هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج خراسان‌رضوی

معاون تعلیم و تربیت سپاه امام رضا (ع) گفت: ۴۰ هزار نفر در سی‌امین دوره و در مرحله حوزه‌های مقاومت، مسابقات قرآن و عترت بسیج خراسان‌رضوی شرکت کردند.

رقابت 40 هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج خراسان رضویحجت‌الاسلام حمید حمیدی‌فر، معاون تعلیم و تربیت سپاه امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با تشریح روند مسابقات قرآن بسیج، اظهار کرد: ۴۰ هزار متسابق در سی‌امین دوره از مسابقات قرآن بسیج در بخش‌های کودک، نوجوانان و جوان در ۲۸ رشته قرآنی به رقابت می‌پردازند. این دوره از مسابقات به صورت فردی و گروهی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سیاست مسابقات فراهم کردن شرایطی برای حضور تمامی اقشار جامعه است، ادامه داد: اولین سطح برگزاری مسابقات قرآن بسیج، بخش مسابقات قرآن در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج است که امسال در ۳۲۰ حوزه مقاومت خراسان‌رضوی برای آقایان و بانوان درحال اجرا است که حداقل آمار مشارکت در هر حوزه حدود ۱۲۰ متسابق قرآنی است.

حمیدی‌فر تصریح کرد: تا پایان شهریورماه مسابقات قرآن در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج به پایان می‌رسد. سطح دوم مسابقات قرآن بسیج برگزاری رقابت قرآنی در نواحی مقاومت بسیج سراسر استان است که امسال در ۴۴ ناحیه مقاومت مسابقات از ابتدای مهرماه برگزار می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: از ابتدای آبان تا نیمه آبان‌ماه سال‌جاری مسابقات قرآن بسیج در سطح استانی و به میزبانی حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد، متسابقان در سطح استانی ترکیبی ۵۰۰ نفره از منتخبان نواحی مقاومت سراسر خراسان رضوی خواهند بود.

وی با بیان اینکه منتخبین مرحله استانی به‌عنوان نماینده خراسان‌رضوی در مرحله کشوری مسابقات قرآن بسیج شرکت خواهند کرد، افزود: یک رویداد جدید که امسال در سطح مسابقات بسیج، شاهد آن خواهیم بود، برگزاری مسابقات در سطح بین‌الملل و رقابت قرآنی در بین کشورهای جبهه مقاومت خواهد بود که پس از مرحله کشوری اجرا خواهد شد. 

حمیدی‌فر با بیان اینکه ۲۲ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن بسیج خراسان رضوی بانوان هستند، گفت: امسال همه بخش‌های مسابقات قرآن بسیج به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته و ادوار برگزاری مسابقات قرآن، امسال میزان مشارکت قرآنی متسابقان در مسابقات قرآن بسیج بی‌نظیر بوده و نکته قابل ملاحظه این است که سیاست کلی مسابقات قرآن تکیه بر رویش‌های جدید قرآنی دارد و به‌دنبال مشارکت تکراری فعالان قرآنی و برترین‌های سایر مسابقات قرآن نیست.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، بیان کرد: در مجموع حوزه مقاومت بسیج سراسر خراسان رضوی تعداد ۱۵۰۰ داور کار ارزیابی متسابقان را به عهده دارند و در مرحله استانی نیز از ظرفیت ۲۵ داور در ۲ بخش آقایان و بانوان استفاده خواهیم کرد.

حمیدی‌فر اظهار کرد: امسال علاوه بر جوایز نقدی برای متسابقان و لوح تقدیر برترین‌ها، تعدادی سفر زیارتی به شهرهای مقدس کربلا، قم و مشهد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha