مهم‌ترین سنجه بسیج ماندن با ولایت است
کد خبر: 4165604
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

مهم‌ترین سنجه بسیج ماندن با ولایت است

فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) گفت: سنجه شاخص‌ترین شهدای تاریخ اسلام، ماندن با ولایت است و امروز بسیجیان را با کلام مقام معظم رهبری می‌سنجند.

بسیجبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، احمد زارعی، فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع)، در همایش یاران خراسانی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و روز قشر بسیج کارمندی، امروز ۶ شهریورماه در سالن اجتماعات تالار شهر برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید ایرج میرابی‌زاده در خصوص اهداف و برنامه‌های بسیج کارمندان اظهار کرد: در مجموعه بسیج ادارات نگاه بر این است که به عنوان یک مستخدم در دولت جمهوری اسلامی، مسائل با تفکر بسیجی، جهادی و ولایی پیش رود، نه با نگاه کارمندی.

وی با بیان اینکه باید سنجه‌ای برای تأیید ادعاهای خود داشته‌ باشیم، ادامه داد: نخست مراقب و پاسداری از خود شرط اول است و دوم دیگران. با مرور در تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب، هیچ سنجه‌ای قوی‌تر از جایگاه ولایت و امامت نمی‌بینیم، هر آسیبی که اسلام و مسلمانان دیدند، زمانی بوده‌ است که فتیله این سنجه به دلایل مختلف از جمله تهدید، تبلیغ و تطمیع دشمن، پایین آمده و دشمن توانست سربازان امامت و ولایت را جدا کند.

فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: مهم‌ترین سنجه 72 تن یاران در کربلا، ماندن با ولایت است. در واقع سنجه شاخص‌ترین شهدای تاریخ اسلام، ماندن با ولایت است. امروز بسیجیان را با کلام مقام معظم رهبری می‌سنجند. این سنجه برای دشمن مهم‌تر از همه مسائل است.

وی ادامه داد: هجمه دشمن در آغاز سال بعدی نیز بر همین اساس صورت خواهد گرفت. لذا بسیج ادارات که تکلیف پذیرفته‌اند، هم خود باید تفکر بسیجی را پای کار بیاورند و هم دیگران را پای کار بیاورند. کوچک‌ترین بحثی در سنجه ولایت، به خاصیت و اثرگذاری بسیج در ادارات آسیب خواهد رساند.

زارعی بیان کرد: امروز کسی نمی‌تواند بهانه ندانستن بیاورد، مقام معظم رهبری مستقیماً با مدیران و کارکنان دولت صحبت می‌کنند و راه را نشان می‌دهند. امروز باید در مجموعه ادارات، بسیج به شکل جدی طرح‌هایی چون عفاف و حجاب و جهاد تبیین را ببیند.

وی ادامه داد: بسیج جای تعارف در انجام مأموریت ندارد، زیرا اگر تعارف کند، ضرر و آسیب جدی در جامعه خواهیم دید. امروز اگر پایگاه بسیج در اداره‌ای روشن است، چون حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب و خدمت به مردم یک اصل است. اعضای پایگاه بسیج ادارات از میان مدیران و اعضای همان دستگاه که مستخدم دولت در آن دستگاه هستند می‌باشند، بسیج باید مأموریت‌های دستگاه را رصد کند و مأموریت‌های انجام نشده که موجب محرومیت مردم از خدمت می‌شود را دریابد.

زارعی گفت: امروز بسیج به عنوان ارزیابی‌کننده طرح عفاف و حجاب در قرارگاه استانداری دارای تکلیف است. در این مسائل نباید تعارف کرد و در هر سطحی افراد این مسئله را بر نمی‌تابند، امروز بسیج اجرای طرح عفاف و حجاب ارباب رجوع و هم کارکنان را باید مطالبه کند. دین سنگینی برعهده شماست و همه مسائل باید رصد شود.

انتهای پیام
captcha