بهره‌مندی از هوش مصنوعی در مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان
کد خبر: 4166041
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

بهره‌مندی از هوش مصنوعی در مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان

وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی از به‌کارگیری سیستم داوری الکترونیکی و هوش مصنوعی در چهل و سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم در این کشور خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، این تصمیم به منظور برگزاری هرچه بهتر این مسابقات با استفاده از آخرین فناوری‌ها گرفته شده است.

به گفته خبرگزاری رسمی عربستان، سیستم داوری الکترونیکی به دلیل  استفاده از هوش مصنوعی به شفافیت و دقت در داوری کمک شایانی خواهد کرد.

در این سیستم، شرکت‌کننده سؤالات آزمون خود را به صورت الکترونیکی از بین تعدادی از سؤال‌های موجود در سامانه داوری و بانک سؤالات انتخاب می‌کند و پس از انجام آزمون، سامانه، امتیاز متسابق را با توجه به مشاهدات و امتیاز ارائه شده از سوی هر داور، تعیین و اعلام می‌کند.

سیستم داوری الکترونیکی همچنین فرآیند داوری را تجزیه‌ و تحلیل می‌کند، به طور خودکار اختلاف امتیازات بین داوران را رصد می‌کند، روایت‌های ده‌گانه را مورد نظر قرار داده و اطلاعات مورد نظر را به 7 زبان ارائه می‌کند تا امکان ارتباط هرچه بهتر میان داوران و شرکت کنندگان غیر عرب‌زبان فراهم شود.  

گفته می‌شود این دوره از مسابقات از نظر سطح قاریان و کیفیت حفظ و اجرا شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است. 166 شرکت‌کننده از 117 کشور مختلف جهان در این مسابقات به رقابت می‌پردازند. ارزش کل جوایز در این دوره از مسابقات 4 میلیون ریال سعودی و ارزش جایزه نفر اول در بخش  اول  بالغ بر500 هزار ریال سعودی است.

انتهای پیام
captcha