خیریه دبی بیش از 470 مسجد در کشورهای آفریقایی و آسیایی احداث کرد
کد خبر: 4166718
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
در نیمه اول سال؛

خیریه دبی بیش از 470 مسجد در کشورهای آفریقایی و آسیایی احداث کرد

انجمن خیریه دبی از ساخت 473 مسجد در کشورهای مختلف آفریقایی و آسیایی در سراسر جهان در نیمه اول سال جاری میلادی خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، انجمن خیریه دبی در نیمه نخست سال جاری میلادی با صرف حدود 20 میلیون درهم برای ساخت 473 مسجد در کشورهایی آفریقایی و آسیایی مختلف خبر داده است.

این برنامه‌ها به عنوان بخشی از اقدامات بشردوستانه انجمن خیریه دبی با هدف خدمت‌رسانی به 48500 نمازگزار از کشورهای اسلامی مختلف صورت می‌گیرد که نیازمند مکانی برای  عبادت، فراگیری قرآن و علوم دینی بوده‌اند.

به گفته مسئولان انجمن خیریه دبی، طرح‌های ساخت مسجد، نزدیک به 50 درصد از حجم هزینه‌های اختصاص یافته به طرح‌های خیریه این انجمن در خارج از امارات را تشکیل می‌دهد. بسیاری از خیران اماراتی مایل به حمایت از این طرح‌ها هستند چرا که در آموزه‌های دینی توصیه‌های زیادی به  ساخت، نگهداری و مرمت مساجد شده است.

احمد السویدی، مدیر اجرایی انجمن خیریه دبی ضمن تأکید بر تلاش این انجمن برای سازمان‌دهی بهینه منابع از محل کمک‌های خیریه با توجه به خواسته‌های آنها، افزود: ساخت، نگهداری و محافظت از مساجد به عنوان محبوب‌ترین مکان نزد خداوند همواره مورد توجه ما بوده است. به گفته وی مساجد یکی از مهم‌ترین بسترها برای آگاه ساختن مردم از پیام الهی است و از این‌رو تلاش‌ها در این زمینه بزرگ‌ترین عبادت و خدمتی بزرگ به مسلمانان است.

السویدی ضمن تشکر از خیران، خواهان تداوم حمایت و حضور آنها در انجام طرح‌های ساخت مساجد در سراسر جهان شد.

از سویی اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آمار دبی که اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی منتشر کرده است، نشان می‌دهد که تعداد کل مساجد و نمازخانه‌ها در امارت دبی طی سال گذشته به 2288 مسجد رسیده است که نسبت به سال گذشته حاکی از افزایش 55 مسجد است. تعداد مساجد و نمازخانه‌ها در سال 2021 حدود 2233 مسجد و نمازخانه بوده است.  

انتهای پیام
captcha