راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده قدرت نرم اسلام است
کد خبر: 4167145
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
مهدی شریفیان در گفت‌وگو با ایکنا:

راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده قدرت نرم اسلام است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیاده‌روی اربعین از جلوه‌ها و نمادهای مقدسی است که نشان‌دهنده وحدت مسلمین و قدرت نرم اسلام و شیعیان جهان است.

مهدی شریفیان

مهدی شریفیان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین از جلوه‌ها و نمادهای مقدسی است که نشان‌دهنده وحدت مسلمین و قدرت نرم اسلام و شیعیان جهان است. دشمن با تقویت داعش و گروهک‌های تکفیری تلاش کرد تا مانع اثرگذاری این قدرت نرم شود و از سوی دیگر وحدت مسلمانان را نشانه گرفته بود ولی همین قدرت نرم و پیوندهای دینی و مذهبی سبب شد گروهک‌های تروریستی که ساخته و پرداخته دشمنان اسلام بودند نابود شوند.

وی افزود: مقام معظم رهبری راهپیمایی اربعین را کنگره بزرگ اربعین نامیدند و در دل این عنوان معنا و مفاهیم بسیاری نهفته شده است؛ وقتی ایشان از عنوان کنگره بزرگ نام می‌برند بدین معنی است که درون آن برادری، انسانیت، همدلی، تعاون و وحدت به چشم می‌خورد. در غرب برای زیرپا گذاشتن ارزش‌های انسانی و دینی تجمعاتی با حمایت دولت برپا می‌شود این در حالیست که در غرب آسیا میلیون‌ها نفر برای دفاع از ارزش‌های دینی و انسانی کیلومترها پیاده‌روی می‌کنند تا فریاد آزادی، عدالت، استکبارستیزی و دین‌خواهی سردهند و اثبات کنند معنویت با زندگی انسان آمیخته شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تأکید کرد: آنهایی که در مسیر پیاده‌روی اربعین گام گذاشته‌اند و یا آنهایی که محبت امام حسین(ع) را در دل دارند همگی بخشی از محور مقاومت هستند و همه اینها موجب تقویت این محور و خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات احتمالی هستند.  وقتی دشمن حضور میلیونی مردم را در راهپیمایی اربعین مشاهده می‌‎کند ترس بر وجودش افتاده و معادلات و محاسباتش با خطا روبه‌رو می‌شود. اینکه در رسانه‌های وابسته به غرب و استکبار سخنی از راهپیمایی عظیم اربعین به میان نمی‌آید بدان معناست که دشمن بایکوت رسانه‌ای را در دستور کار قرار داده و می‌خواهد مانع اثرگذاری این کنگره عظیم شود. 

شریفیان گفت: جنگ فرهنگی، نفوذ فرهنگی، ایجاد شک و شبهه در افکار و عقاید مسلمانان و ایجاد یأس و بدبینی همه اینها ابزارهای فرهنگی غرب هستند که علیه مسلمانان به ویژه شیعیان به کار گرفته شده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در راستای تحقق این هدف صورت گرفته ولی راهپیمایی عظیم اربعین با هزینه کمتر تمام این سناریوها و دشمنی‌ها را خنثی کرده است.

انتهای پیام
captcha