ظرفیت اسکان را به ۸۰۰ هزار نفر در شب خواهیم رساند
کد خبر: 4167806
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
مدیر اداره میراث فرهنگی مشهد:

ظرفیت اسکان را به ۸۰۰ هزار نفر در شب خواهیم رساند

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: در مجموع ۶۸۱ هزار و ۵۱۱ شب اقامت داریم و با برنامه‌ریزی استفاده از ظرفیت‌های مردمی، امور مساجد و سایر نهادهای خدمتگزار، ظرفیت در حال افزایش است و با استفاده از ظرفیت‌های اداری نیز عدد را به ۸۰۰ هزار نفر در شب خواهیم رساند.

هتلبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین امیرکلالی، مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد، امروز، ۱۸ شهریورماه، در جلسه خدمات سفر شهرستان مشهد که در محل قرارگاه عملیاتی خدمات سفر برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته با تدابیری که فرماندار به عنوان رئیس قرارگاه داشتند، معاونان ایشان رؤسای کارگروه‌ها شدند و سکان هدایت کمیته‌های اجرایی را برعهده گرفتند.

وی افزود: ما ۱۲ کمیته داریم که ۲۰ جلسه برگزار کرده و ۳۱۰ مصوبه داشته‌ایم. این قرارگاه تعطیل نبوده و جلسات به‌‌صورت مستمر برگزار شده است. این محل قرارگاه عملیاتی و میدانی نزدیک به حرم است و نمایندگان تمام کمیته‌ها فعال هستند و در دو بخش پاسخگویی تلفنی و میز خدمت فعالیت داریم.

امیرکلالی با بیان اینکه امسال در بخش اسکان پیش‌بینی رشد ۱۲ درصدی در ظرفیت داشتیم، بیان کرد: سال گذشته در ۳۷۰۰ نقطه اسکان داشتیم که امسال به ۴۱۶۲ نقطه رسیده است. در مجموع ۶۸۱ هزار و ۵۱۱ شب اقامت داریم و با برنامه‌ریزی استفاده از ظرفیت‌های مردمی، امور مساجد و سایر نهادهای خدمتگزار، ظرفیت در حال افزایش است و با استفاده از ظرفیت‌های اداری نیز عدد را به ۸۰۰ هزار نفر در شب خواهیم رساند و تمام نقاط در نشان بارگذاری شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد اظهار کرد: شهرداری ۳۸ اکیپ سیار را برای رصد میدانی اطراف حرم و مبادی ورودی در نظر گرفته است. بنر شماره ۷۰۴۵ در تمام مبادی ورودی زائر نصب شده است تا هر نیازی در هر حوزه‌ای داشتند، تماس بگیرند. شهرداری به‌صورت ویژه در زمینه اسکان به ما کمک کردند و در حوزه تامین و توزیع کالا نیز ۲۰ قلم کالا را در بازارچه‌های اختصاص عرضه خواهیم کرد، همچنین ۲۲ نانوایی ثابت و هفت نانوایی سیار داریم و ۱۴ استان نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بازرسی و نظارت ۱۲ پایگاه خدمت‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: چهار پایگاه اصلی در اطراف حرم، چهار پایگاه در فرودگاه، راه‌آهن، ترمینال و کمپ غدیر و چهار پایگاه سازه موقت پیش‌بینی کرده‌ایم و کشیک‌های سیار تعزیرات نیز هماهنگ شده که در لحظه با تخلفات برخورد خواهند کرد.

امیرکلالی بیان کرد: در حوزه حمل‌و‌نقل بسیج کلیه ناوگان حمل‌و‌نقل کشور، اعزام ناوگان فوق‌العاده از استان‌های پرتقاضا، تأمین و افزایش ناوگان هوایی، ریلی و اتوبوس، آمادگی ۸۰۴۱ راننده ناوگان مسافربری، سامانه لیست انتظار و فروش بلیط، استفاده از ظرفیت فوق‌العاده حمل‌ونقل و طرح‌های تشویقی برای ایجاد انگیز در شرکت‌های حمل‌ونقل را انجام داده‌ایم.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت ایستگاه‌های سلامت پیرامون حرم و محورهای مواصلاتی نیز پیش‌بینی شده است و ظرفیت فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی اطراف حرم را افزایش داده‌ایم. داروخانه‌هایی که شبانه‌روزی نیستند نیز تا ساعت ۱۲ شب فعال خواهند بود.

وی گفت: تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها آماده‌باش هستند و ۲۰۰ شیفت پزشک و ۸۷۷ گروه بهداشت در ایستگاه‌های سلامت مستقر هستند، همچنین آماده‌باش بیمارستان صحرایی نیز از اعم فعالیت‌های ماست.

همچنین در این جلسه، بخشعلی بیاتی قله‌زو، سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اقدام ویژه ما این است که بسیج اصناف فراخوانی برای تعمیر خودرو دادند که ۲۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند و به صورت رایگان در مسیر جاده نیشابور ارایه خدمت می‌کنند. در شهرستان مشهد نیز کمیته تنظیم بازار و نظارت و بازرسی از هم تفکیک شده و تقسیم کار شده است.

وی بیان کرد: ۱۴ دستگاه نظارتی را هماهنگ کرده‌ایم که ۶۰۰ نفر در قالب ۱۲ پایگاه شامل چهار پایگاه ثابت، چهار پایگاه سیار و چهار پایگاه حمل‌ونقل همکاری می‌کنند.

بیاتی با بیان اینکه در سه مرحله کار بازرسی را انجام داده‌ایم، اظهار کرد: اتاق اصناف از یک تا ۳۰ مرداد در زمینه درج قیمت در اطراف حرم اقدام کرده است و از یک تا ۱۰ شهریور نیز به صورت متمرکز در اطراف حرم مستقر شده‌ایم. احصای قیمت‌ها در بخش بنکداری، عمده‌فروشی و تولیدکننده نیز از دیگر کارهای اساسی ما است و اگر واحد صنفی قیمت فاکتور ارائه نداد، ملاک ما قیمت متعارف است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ظرفیت تاکسیرانی نیز استفاده کرده‌ایم و اقدام ویژه ما این است که بسیج اصناف فراخوانی برای تعمیر خودرو دادند که ۲۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند و به صورت رایگان در مسیر جاده نیشابور ارائه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha