برگزاری نخستین کنگره ملی شعر «رضوی» در دلیجان
کد خبر: 4167869
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸

برگزاری نخستین کنگره ملی شعر «رضوی» در دلیجان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان از برگزاری نخستین کنگره ملی شعر رضوی با عنوان «حضرت جان» در این شهرستان خبر داد.

نخستین کنگره شعر ملی رضوی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان، سید احمد رضوی، رئیس این اداره در شهرستان، از برگزاری نخستین کنگره ملی شعر رضوی تحت عنوان «حضرت جان» خبر داد و افزود: این کنگره در بخش‌های شعر، داستان و اشعار به گویش محلی با موضوعات سیره رضوی، ترویج اندیشه امامت و ولایت، فرهنگ رضوی در جامعه ایران و ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: داستان کوتاه باید حداکثر ۸۰۰ کلمه باشد. در بخش داستان و اشعار محلی، به نفرات اول تا سوم علاوه بر اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره، به ترتیب مبالغ ۳ میلیون، ۲ میلیون و یک میلیون و پانصد هزار تومان تعلق خواهد گرفت. همچنین سه نفر از برگزیدگان این بخش علاوه بر لوح سپاس، هرکدام مبلغ یک میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

رضوی گفت: در بخش شعر به نفرات اول تا سوم این کنگره علاوه بر لوح سپاس و تندیس جشنواره به ترتیب مبالغ ۶ میلیون، ۴ میلیون و ۳ میلیون تومان به عنوان جوایز نقدی اهدا خواهد شد. هم چنین به سه نفر از برگزیدگان این بخش، لوح سپاس و هر کدام مبلغ ۲ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به 5 مهرماه آخرین مهلت ارسال آثارست، اضافه کرد: متقاضیان، آثار خود را به دبیرخانه کنگره به نشانی استان مرکزی، شهرستان دلیجان خیابان جانبازان، بلوار جانبازان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان، کد پستی ۳۷۹۱۱۵۴۱۶۳ ارسال کنند. مراسم اختتامیه نیز 17 همین ماه (مهر) در سالن همایش مجتمع گردشگری رونیکا برگزار خواهد شد.

رضوی با بیان اینکه حضور برگزیدگان در کنگره الزامی است، افزود: در صورت عدم حضور برگزیدگان، جوایز به نفر بعدی تعلق خواهد گرفت، هم چنین حق چاپ اشعار، متعلق به دبیرخانه کنگره شعر حضرت جان است. اشعار ارسالی نباید برگزیده کنگره‌های دیگر بوده باشند و محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن دبیرخانه به شماره ۴۴۲۲۴۷۴۴ ۰۸۶ تماس گرفته و آثار خود را از طریق پیام‌رسان ایتا یا واتس‌اپ به شماره ۰۹۱۸۸۶۶۳۸۹۹ ارسال کنند.

رضوی در پایان گفت: این کنگره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، فرمانداری شهرستان دلیجان، انجمن داستان، انجمن ادبی کوثر و بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha