۳۵۲۰ بازرسی از واحدهای صنفی از ابتدای ماه صفر
کد خبر: 4168335
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
رئیس اتاق اصناف مشهد مطرح کرد

۳۵۲۰ بازرسی از واحدهای صنفی از ابتدای ماه صفر

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه از ابتدای دهه پایانی صفر، ۳۵۲۰ بازرسی انجام شده است، گفت: در این مدت ۶ واحد صنفی پلمب شدند.

۳۵۲۰ بازرسی از واحدهای صنفی از ابتدای ماه صفربه گزار ایکنا از خراسان رضوی، هادی مخملی رئیس اتاق اصناف مشهد، امروز ۲۰ شهریورماه، در چهارمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در هتل روتانا برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای دهه پایانی صفر، ۳۵۲۰ بازرسی انجام شده که براساس آن ۲۹۳ فرم گزارش بازرسی و ۱۸۴۵ فرم گزارش نظارتی به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۵۵۶ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۴۰۰ ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در این مدت ۶ واحد صنفی پلمب شدند. ۵۰ شکایت کتبی دریافت و میزان استرداد وجه به شاکیان ۴۰۴ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال بوده است. ۲۸ کارشناس اتحادیه برای نظارت و بازرسی فعالیت می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص زعفران‌های تقلبی گفت: زعفران‌های تقلبی در گشت‌های مشترک جمع‌آوری شده‌اند و باید گفت، از ابتدای دهه پایانی ماه صفر، ۲.۵ کیلو زعفران تقلبی جمع‌آوری شده است.

۱۸۲۰ مورد بازدید از واحدهای غیر صنفی 

در ادامه بخشعلی بیاتی قله‌زو، سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به تمهیداتی که برای تهیه اقلام در دهه پایانی صفر در نظر گرفته شده، اقلام در ۷۰۰ واحد منتخب و مراکز ۱۲گانه عرضه مستقیم کالا عرضه می‌شوند.

وی ادامه داد: اقلام به صورت متمرکز از واحدهای تولیدی، بنکداری‌ها و شرکت‌های پخش تامین شده و قیمت عرضه در مراکز حداکثر به قیمت مصرف‌کننده که روی کالاها درج شده خواهد بود و در بسیاری از موارد با قیمتی کمتر از قیمت روی محصول عرضه می‌شود.

بیاتی بیان کرد: در زمینه نظارت‌ها در منطقه ثامن تقسیم کار شده است. اتاق اصناف نظارت واحدهای صنفی و جهاد کشاورزی نظارت محصولات و کالاهای اساسی و کشاورزی و مراکز پخش را برعهده دارند و سازمان صمت نیز در تمام موارد به‌ویژه واحدهای غیر صنفی، حمل‌ونقل و اقامتی کمک می‌کند.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص نظارت بر سوغات، تصریح کرد: در خصوص نظارت بر سوغات کارشناسان اتحادیه‌های صنفی این وظیفه را برعهده دارند. سال جاری اقدام ویژه‌ای انجام دادیم و این بود که قبل از یک شهریور قیمت کالاها از جمله سوغات را در سطح عمده‌فروشی و شرکت‌های پخش احصا کرده و همراه با عکس کالا در اختیار بازرسان پیرامون حرم مطهر رضوی قرار گرفت، تا اگر با تخلفی همراه شد، نسبت به تنظیم گزارش اقدام کنند.

وی اضافه کرد: زعفران بسته‌بندی باید علامت استاندارد داشته باشد. در این زمینه کارشناسان استاندارد و اتحادیه فروشندگان زعفران کمک می‌کنند تا اگر در واحدی زعفران تقلبی مشاهده شد، نسبت به پلمب آن اقدام کنند.

بیاتی بیان کرد: از ۱۱ شهریور ۱۸۲۰ مورد بازدید از واحدهای غیرصنفی و اقامتی داشتیم که ۴۷۲ پرونده به ارزش ۴۶ میلیارد ریال به تعزیرات ارسال شده است. ۷۴ مورد شکایت کتبی نیز در پایگاه‌ها رسیدگی شده که بالغ بر ۱۰۹ میلیون تومان استرداد وجه به شاکیان صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha