بقاع متبرکه، خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) هستند
کد خبر: 4168361
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
در ایام پایانی ماه صفر

بقاع متبرکه، خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بقاع متبرکه حاشیه محورهای اصلی منتهی به مشهد، هر یک در حد بضاعت خود عهده‌دار خدمتگزاری به زائران پیاده امام رضا(ع) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویحجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، اظهار کرد: در ایام پایانی ماه صفر، کار ما در حوزه وقف جدی‌تر می‌شود، از جمله موکبی در کربلا برای پذیرایی از زائران زیارت اربعین حسینی مستقر شد و حدود 100 تن از خادمان به‌صورت افتخاری برای خدمت در بخش‌های مختلف حضور یافتند و به زائران خدماتی مانند اسکان، پذیرایی، خدمات درمانی سرپایی، پاسخگویی به مسائل شرعی و... ارائه و سعی شد خدمت شایسته‌ای به زائران عرضه شود.

وی بیان کرد: بلافاصله پس از جمع‌آوری مواکب نیز خدمتگزاران به استان بازگشتند تا تمهیدات میزبانی زائران امام رضا(ع) را انجام دهند. در این مأموریت بقاع متبرکه حاشیه محورهای اصلی منتهی به مشهد، هر یک در حد بضاعت خود عهده‌دار خدمتگزاری به زائران پیاده امام رضا(ع) هستند و ایستگاه‌های صلواتی با کمک خیران برپا شده است، همچنین حسینیه‌ها و اماکن مرتبط با وقف و موقوفات در  مشهد، آماده پذیرایی از هیئات مذهبی هستند که توان پرداخت هزینه‌های اقامت در هتل‌ را ندارند.

احمدزاده افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش ورود جمعیت زائران، اماکنی که معمولاً کارکرد اقتصادی دارند، در سه روز پایانی ماه صفر آماده‌سازی می‌شوند و با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، در اختیار زائران برای اسکان قرار می‌گیرند، همچنین در بخش اجرای امینانه نیت واقفان، محل مورد نظر مانند حسینیه یا مسجد خاص، طبق نظر تعیین شده از سوی واقف مصرف می‌شود و در واقع میزبانی زائران امام رضا(ع)، مأموریت بقاع متبرکه است.

وی گفت: زائران برای اطلاع یافتن از خدمات این حوزه می‌توانند به سامانه «مسجدنا» مراجعه کنند و در مشهد تمام اماکنی که امکان خدمات اسکان را دارند، در این سامانه اعلام آمادگی کرده‌اند.  

انتهای پیام
captcha