آغاز هفدهمین مسابقات بین‌المللی قرآن در مراکش
کد خبر: 4168745
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

آغاز هفدهمین مسابقات بین‌المللی قرآن در مراکش

هفدهمین دوره مسابقات جایزه بین‌المللی «محمد سادس» مراکش ویژه حفظ، تلاوت، تجوید و تفسیر قرآن کریم، در کازابلانکا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اوقاف مراکش، هفدهمین دوره مسابقات جایزه بین‌المللی محمد سادس ویژه حفظ، تلاوت، تجوید و تفسیر قرآن کریم، روز گذشته سه‌شنبه، 12 سپتامبر 2023، (21 شهریور) در کازابلانکا آغاز به کار کرد. این مسابقات به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

مراسم افتتاحیه در صحن مدرسه قرآنی مسجد «حسن دوم»(حسن الثانی) در کازابلانکا با حضور وزیر اوقاف و امور اسلامی مراکش، فرماندار منطقه کازابلانکا-ستات و تعدادی از نمایندگان و سفرای کشورهای اسلامی برگزار شد.

هفدهمین دوره جایزه بین‌المللی محمد ششم ویژه حفظ، تلاوت، تجوید و تفسیر قرآن کریم در چارچوب اهتمام وزارت اوقاف و امور اسلامی به کتاب خدا و با حضور شمار زیادی از حافظان و قاریان کشورهای اسلامی، کشورهای عربی و دیگر کشورهای آفریقایی، اروپایی و آسیایی، در کنار قاریان مراکشی برگزار شده است.

با این حال به نظر می‌رسد برگزاری این دوره از مسابقات تحت تأثیر زلزله بزرگی باشد که شامگاه روز جمعه مراکش را لرزاند، تاکنون بیش از 2800 نفر در این زلزله جان سپرده و بیش از 2600 نفر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha