تعداد زائران پیاده به یک میلیون نفر خواهد رسید
کد خبر: 4168828
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری مشهد:

تعداد زائران پیاده به یک میلیون نفر خواهد رسید

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری مشهد گفت: زائران پیاده‌ای که به سمت مشهد می‌آیند ۵۰۰ هزار نفر هستند اما شاید به یک میلیون نفر نیز برسند.

زائر پیادهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدمهدی امامی میبدی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری مشهد، امروز، ۲۲ شهریورماه، در ششمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در پایانه مسافربری امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: زائران پیاده‌ای که به سمت مشهد می‌آیند ۵۰۰ هزار نفر هستند، اما شاید به یک میلیون نفر نیز برسند.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی ما خروج زائران پیاده است، بیان کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد این زائران از اتوبوس استفاده می‌کنند و طبق سنوات گذشته در داخل استان راهداری باید کمک کند دغدغه اصلی ما روز شنبه است. زائران و موکب‌داران حتما قبل از خروج نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند، زیرا داخل پایانه امکان فروش بلیط وجود ندارد، همچنین زائران در روزهای شنبه و یکشنبه برای خروج خود برنامه‌ریزی کنند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری مشهد در خصوص فراهم کردن ایمنی زائران پیاده تصریح کرد: حجم مسافران زیاد است، بنابراین تردد خودروها و سرعت‌های غیر مجاز به حداقل می‌رسد. شهرداری ۱۵۰ کمک‌یار پلیس را که توسط پلیس راهور و سازمان ترافیک آموزش دیده‌اند در موارد مورد نیاز به کارگیری می‌کند که زمان کار آن‌ها از امروز بعدازظهر تا شنبه یا یکشنبه است و مشکل خاصی از نظر ایمنی نداریم.

مصطفی نصیری، مدیر کل راه آهن خراسان نیز در این جلسه گفت: خراسان رتبه اول جابه‌جایی مسافر را دارد و ۷۰ درصد ظرفیت قطارهای برون‌شهری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی از ۲۷ شهر مرکز استان در ایام تابستان به صورت فوق‌العاده در مسیر مشهد است.

نصیریی بیان کرد: در حال حاضر ۷۴ رام قطار به صورت رفت و برگشت از ۲۰ شهریور تا پایان ماه در حال تردد هستند. ۶ رام قطار فوق‌العاده در مسیر تهران-مشهد اضافه شده که ظرفیت جابه‌جایی حدود ۳۹ هزار نفر مسافر را در هر روز دارد و در روز ۳۰ صفر که بازگشت زائران پیاده را داریم و قطارهای درون‌استانی را افزایش خواهیم داد، این میزان افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: از ظرفیت قطارهای مشهد در ساعاتی که متوقف هستند برای جابه‌جایی زائران پیاده به نیشابور، فیروزه، خوشاب و نقاب استفاده می‌کنیم. برای سرخس نیز قطار فوق‌العاده پیش‌بینی خواهیم کرد. امروز یک قطار فوق‌العاده به نقاب می‌فرستیم تا زائرانی که قصد دارند از طریق ریلی از جوین به مشهد بیایند را جابه‌جا کنیم. جمعه نیز سه قطار فوق‌العاده برای نیشابور داریم.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: با توجه به ترافیک روز ۳۰ صفر در محدوده حرم و راه‌آهن معمولاً مسافران با تاخیر می‌رسند، بنابراین مسافر جامانده زیاد داریم.

انتهای پیام
captcha