ارائه خدمات رایگان درمانی به بیش از 43 هزار بیمار در دهه آخر صفر
کد خبر: 4169390
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

ارائه خدمات رایگان درمانی به بیش از 43 هزار بیمار در دهه آخر صفر

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از بهره‌مندی 43 هزار و 392 بیمار از خدمات پزشکی رایگان پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر حضرت رضا(ع) و دارالشفای امام(ع) در سه روز پایانی ماه صفر (23 تا 25 شهریور ماه جاری) خبر داد.

آمبولانسبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی سلطانی‌فر، مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: در چهار روز پایانی ماه صفر از 22 تا 25 شهریور ماه، 35 هزار و 330 بیمار اورژانسی به پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی مراجعه کردند و از خدمات شبانه‌روزی و رایگان این پایگاه‌ها بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به انجام 756 مأموریت توسط تیم‌های اورژانس مستقر در اماکن متبرکه رضوی در چهار روز پایانی ماه صفر افزود: در این مدت همچنین به‌وسیله آمبولانس‌های مستقر در اماکن متبرکه، 260 بیمار اورژانسی برای ارائه خدمات تکمیلی پزشکی به دارالشفای امام(ع) و 53 بیمار نیز به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد اعزام شدند.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با تأکید بر خدمات‌رسانی رایگان دارالشفای امام(ع) در سه روز پایانی ماه صفر گفت: در مجموع، 13 هزار و 746 بیمار در بازه زمانی 23 تا 25 شهریورماه به این مرکز درمانی مراجعه کردند و از 15 هزار و 104 خدمت پزشکی رایگان بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در مجموع در این سه روز، 8939 بیمار از ویزیت پزشکان عمومی، 3877  بیمار از خدمات تزریقات و سرم‌تراپی، 396 بیمار از خدمات دندانپزشکی اورژانس، 351 بیمار از خدمات واحد اورژانس و نیز 183 بیمار از خدمات بخش تصویربرداری در دارالشفای امام(ع) استفاده کردند.

سلطانی‌فر ادامه داد: این مؤسسه با توجه به پیش‌بینی تشرف پرشور دلدادگان حضرت ثامن الحجج(ع) در ایام پایانی ماه صفر به بارگاه ملکوتی رضوی، با اتخاذ تمهیدات ویژه با همکاری نهادهای مختلف بر تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر، آمبولانس‌ها، نیروها و سایر خدمات اورژانس در محدوده اماکن متبرکه رضوی و همچنین خدمات و نیروها در دارالشفای امام(ع) افزود.

وی گفت: مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی این خدمات متنوع پزشکی را با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اورژانس 115، خادمیاران سلامت شهر بهشت و استان‌های مختلف کشور، بنیاد کرامت رضوی، بیمارستان فوق تخصصی رضوی و مدیریت عالی حرم مطهر رضوی در روزهای پایانی ماه صفر به بیماران زائر و مجاور ارائه داده است.

انتهای پیام
captcha