دفاع مقدس چراغی راهنما برای مدیریت کلان کشور است
کد خبر: 4170449
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

دفاع مقدس چراغی راهنما برای مدیریت کلان کشور است

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه دفاع مقدس، نماد ایثار ملت بزرگ ایران است گفت: دفاع مقدس چراغی راهنما برای مدیریت راهبردی و کلان کشور در آینده‌ نزدیک و دور و همچنین مهد بروز استعدادهای شخصی و ملی است.

موسوی امام جمعه موقت قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل موسوی، امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه که امروز ۳۱ شهریور در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: روز یکشنبه هفته پیش‌رو سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) است، امام عسکری(ع) فرمودند ای مردم من شما را توصیه و سفارش به تقوای الهی می‌کنم، باید تلاش و حرکت‌تان به خاطر خدا باشد، راست‌گفتار باشید و صداقت داشته باشید، امانت‌ها را به صاحبان امانت برگردانید حتی اگر آن‌ها آدم‌های بدی باشند، سجده‌هایتان را طولانی کرده و زیاد برای خدا سجده کنید و خوب همسایه‌داری کنید.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: امام عسکری(ع) در ادامه حدیث فرمودند ای مردم اگر می‌بینید پیامبری به سوی شما آمده فقط برای محقق ساختن این اهداف در جامعه است، پیامبر(ص) می‌خواهد این زیبایی‌ها را در جامعه گسترش دهد، همه این‌ها محصول تقواست، تقوا راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است.

وی ادامه داد: امروز ۳۱ شهریور ماه، آغاز هفته دفاع مقدس است، خداوند در آیه ۳۲ سوره مبارکه حج می‌فرماید «ذَلِکَ وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ»، یعنی این است فرایض خدا و هر کس شعائر خدا را بزرگ دارد در حقیقت حاکی از پاکی دل‌هاست. یکی از مصادیق شعائر الهی، دفاع مقدس است، هر کس دفاع مقدس را گرامی بدارد، برای دفاع مقدس احترام قائل باشد و آن را مقدس بداند، شعائر الهی را تعظیم کرده است.

مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت و ایثار ملت بزرگ ایران است، دفاع مقدس چراغی راهنما برای مدیریت راهبردی و کلان کشور در آینده‌ نزدیک و دور و همچنین مهد بروز استعدادهای شخصی و ملی است.

هدف دشمن تحریف دفاع مقدس است

وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس، گفت: امروز در جنگ روایت‌ها علیه ایران انقلابی که بخشی از جنگ نرم استکبار است، یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها تحریف حقایق جنگ و تولید ضدروایت برای گسترش جریان تحریف است.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: دفاع مقدس ما در شرایطی چهل‌و‌دومین سالگرد خود را گرامی می‌دارد که در سال‌های اخیر طیف گسترده‌ای از ضد روایت‌ها در رسانه‌های داخلی و خارجی تولید شده که سلب هویت این حماسه باشکوه را نشانه گرفته‌اند.

وی افزود: جنگ بین ایران و عراق جنگ بین ۲ کشور و ۲ ملت نبود، بلکه این جنگ یک جنگ تحمیلی برای ما بود، جنگی بود که کشورهای غربی و عربی با حمایت آمریکا بر ما تحمیل کردند، آن‌ها می‌خواستند جلوی ظرفیت‌هایی که بین این ۲ کشور وجود دارد و همچنین جلوی اتحاد این ۲ کشور شیعه را بگیرند، این‌ مسائل نیازمند تحلیل و تبیین است.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: دشمن در ضدروایت و در اتاق عملیات جنگ روانی می‌خواهد به گونه‌ای جلوه دهد که اداره جنگ به‌صورت عقلانی نبوده بلکه احساسی و هیجانی بوده است لذا این موضوع باید مورد تحلیل و تبیین قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بنده از جوانان و نوجوانان سؤال می‌کنم در جنگی که منطقه و بین‌الملل به‌صورت تمام‌قد از یک کشور حمایت می‌کند و ایران تنها مانده است، چگونه می‌توان سربلند شد و حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد؟ با این وصف آیا اداره جنگ در این هشت سال بر اساس عقلانیت بود یا بر اساس احساس و عاطفه بوده است؟

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: امروز جهاد تبیین در دفاع مقدس لازم، ضروری و واجب است، این است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند زوایای مختلف دفاع مقدس باید برای مردم بازگو و تبیین شود.

حضور پیروزمندانه رئیس جمهور در سازمان ملل

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات بسیار مهمی که هفته گذشته رخ داد حضور پیروزمندانه رئیس جمهور به عنوان نماینده مردم ایران در سازمان ملل بود و امروز کشورهای غربی معترف به شکست پروژه منزوی‌سازی ایران هستند.

مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین یادآور شد: دولت سیزدهم با روابط خوبی که با کشورهای منطقه پیدا کرده است، هجمه‌ها، فشارهای حداکثری و تحریم‌های آمریکا را خنثی کرده است. امروز رئیس‌جمهور ما پشت تریبون سازمان ملل متحد قرار می‌گیرد و با گفتمان مقاومت، قرآنی و اهل بیتی با دشمن، در خانه دشمن، در لانه استکبار جهانی چندین بار آمریکا را مورد مؤاخذه، سؤال و بازخواست قرار می‌دهد.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به آغاز سال تحصیلی، بیان کرد: درخواستی از آموزش‌وپرورش و مسئولین مرتبط دارم و آن هم این است که توجه به امور پرورشی دانش‌آموزان باید در اولویت کار در سال تحصیلی جدید قرار بگیرد، اگر شما غذا را در ظرف کثیف بریزید نه تنها برای جسم شما خوب نیست، بلکه مضر بوده و شما را بیمار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگر فکر و مغز انسان تزکیه نشده و اعتقاد سالم نداشته باشد، چنین مغز و قلب ناسالمی اگر همراه و عجین با علم شود، انسان را گمراه می‌سازد، از این جهت است که عرض می‌کنم آموزش‌وپرورش باید نسبت به مسائل پرورشی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان یادآور شد: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید برو در بین مردم اول آن‌ها را تزکیه کن و سپس به آن‌ها تعلیم و آموزش بده، ان‌شاءالله خداوند تبارک و تعالی به همه ما توفیق عبودیت و بندگی و رسیدن به تقوای الهی را عنایت کند.

انتهای پیام
captcha