شرکت ۹۰۰ حافظ در طرح ملی «تحفیظ رضوی»
کد خبر: 4170960
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

شرکت ۹۰۰ حافظ در طرح ملی «تحفیظ رضوی»

چهاردهمین دوره آزمون کتبی طرح «تحفیظ رضوی» به همت آستان قدس رضوی و با شرکت ۹۰۰ حافظ در مشهد برگزار شد.

شرکت ۹۰۰ حافظ در چهارمین دوره طرح ملی «تحفیظ رضوی»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس گفت: با توجه به اهمیت حفظ قرآن کریم در روایات و سنت پیامبر و همچنین تأکید و مطالبه مقام معظم رهبری بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با مشارکت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع)، از آبان سال ۱۳۹۸، طرح «تحفیظ رضوی» را آغاز و در قالب آن دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت حفظ و مفاهیم قرآن کریم را به‌صورت حضوری و مجازی برگزار کرده و می‌کند.

وی افزود: در این طرح تا امروز ۱۳۰۰ حافظ و ۱۲۰ مربی در رشته حفظ و مفاهیم قرآن کریم مشارکت داشته‌اند و  تاکنون ۵۰ نفر موفق به حفظ ۲۵ تا ۳۰ جزء و ۳۰۰ نفر موفق به حفظ ۲۰ تا ۲۵ جزء قرآن کریم شده‌اند. طرح ملی «تحفیظ رضوی» چهارمین سال برگزاری خود را سپری می‌کند و چهاردهمین دوره آزمون کتبی ویژه حافظان مشهدی نیز در پایان تابستان امسال در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد. در این دوره از مسابقات، ۷۰۰ حافظ قرآن کریم در دو گروه سنی زیر ۱۲ سال و بزرگسال در حفظ یک تا ۳۰ جزء قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند و ۲۰۰ نفر نیز به‌صورت مجازی در آزمون حفظ قرآن شرکت کردند.

 میریان ادامه داد: سالانه در پایان هر فصل، آزمون تعیین سطح برای حافظان طرح ملی «تحفیظ رضوی» با هدف ایجاد انگیزه در حافظان، آشنایی با سطح کیفی حفظ و مفاهیم فراگیران برگزار می‌شود که آزمون کتبی آن به‌صورت جمعی در حرم مطهر رضوی و آزمون‌های شفاهی در مناطق منتخب ۱۳ گانه شهر مشهد و در مساجد منتخب برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نمرات نهایی این دوره از مسابقات ویژه تابستان نیز هفته آینده روی سایت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) اعلام می‌شود و کسانی که نمره بالای ۸۰ را کسب کنند به مرحله بعدی دوره راه خواهند یافت. این طرح به‌صورت حضوری در  ۱۰۰ مسجد و مرکز قرآنی ۱۳ منطقه شهری و حاشیه شهر مشهد در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم سال آینده این طرح را به‌صورت حضوری در شهرستان‌های خراسان رضوی نیز برگزار کنیم.

میریان گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده است طی ۵ سال آینده، طرح «تحفیظ رضوی» به‌صورت حضوری در سراسر کشور برگزار شود که این امر نیازمند حمایت خیران و مراکز قرآنی سراسر کشور است.

انتهای پیام
captcha