ایران همیشه به برقراری امنیت در کشورهای منطقه کمک کرده است
کد خبر: 4172441
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

ایران همیشه به برقراری امنیت در کشورهای منطقه کمک کرده است

یک فعال رسانه از کشور سوریه گفت: کشور ایران همیشه به برقراری امنیت در کشورهای منطقه کمک کرده است و این موضوعی است که در سوریه تجربه کردیم.

ایران همیشه به برقراری امنیت در کشورهای منطقه کمک کرده استرائده وقاف، فعال رسانه از کشور سوریه در حاشیه همایش رسانه‌ خورشید در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درباره شنیده‌ها و دیده‌ها قبل و پس از ورود به ایران گفت: به هر حال کشور ایران، در نظر ما کشوری بزرگ بوده است که با ورود و شرکت در این رویداد، عظمت این کشور در چشمان ما بزرگتر هم شد، قیمت و ارزش زنان ایرانی را مشاهده کردیم و هدف ما از شرکت‌کردن در این برنامه، این است که واقعیت را به دیگر کشورها هم نشان دهیم.

وی افزود: کشور ایران همیشه به برقراری امنیت در کشورهای منطقه کمک کرده است و این موضوعی است که در سوریه تجربه کردیم و این موضوع برای من ارزشمند است. حضور ما در این رویداد به ما نشان داد که زنان ایرانی در عرصه‌‎های مختلف پزشکی، مهندسی، هنر و رسانه فعالیت دارند تا بتوانیم از این الگو برای دیگر کشورها استفاده و آن را به دیگر کشورها منتقل کنیم.

جو، بانوی نیز روزنامه‌نگار از داکا، پایتخت کشور سنگال است که برای سومین بار به ایران آمده است، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی ضمن تشکر از کسانی که این فرصت را برای شناخت فعالان رسانه فراهم آورد، بیان کرد: شناخت اولیه‌ای از فعالیت‌های ایران در سنگال از جمله کارخانه ماشین‌سازی داشتم، مشترکات مذهبی نیز با این کشور سبب شد که نگاه مثبتی به این کشور داشته باشم.

وی اظهار کرد: برای من قابل هضم نبود وقتی رسانه‌های اروپایی و امریکایی می‌گفتند «ایران کشوری است که در آن عدالت رعایت نمی‌شود و بر مردم فشار می‌آورد و مردمش آزاد نیستند» این موارد برای من قابل درک نبود.

این روزنامه‌نگار سنگالی گفت: اولین باری که به ایران آمدم ایرانیان مردمی شجاع و قوی به نظرم آمدند و احساس می‌کنم که این همه فشار و تحریم‌ها علیه ایران به علت پیشرفت ناگهانی است که ایرانیان به دست‌آورند و موجب شده آمریکایی‌ها حسادت ‌کنند. 

انتهای پیام
captcha