گردش مالی موقوفه عبدالله رضوی تا پایان سال 85 میلیارد تومان تعیین شده است
کد خبر: 4174189
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰

گردش مالی موقوفه عبدالله رضوی تا پایان سال 85 میلیارد تومان تعیین شده است

رئیس موقوفات میرزای ناظر با اشاره به اینکه گردش مالی مجموعه در سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان بوده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۵ میلیارد تومان بوده است. برنامه‌ای که از طرف اداره کل تا پایان سال تعیین شده ۸۵ میلیارد تومان است.

موقوفه عبدالله رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ذبیح‌الله ابراهیمی، رئیس موقوفات میرزای ناظر، امروز 17 مهرماه، در جریان بازدید خبرنگاران از بخش‌های مختلف این موقوفه، اظهار کرد: از ۳۵۰۰ هکتار موقوفه عبدالله رضوی حدود ۴۰۰ هکتار آن فاقد سند اجاره است و در حال پیگیری هستیم تا روز به روز بر تعداد رقبه‌ها افزوده شود.

وی در خصوص گردش مالی موقوفه، اظهار کرد: گردش مالی مجموعه موقوفات میرزای ناظر در سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان و از ابتدای سال‌ جاری تا کنون بیش از ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

ابراهیمی اضافه کرد: برنامه‌ای که برای گردش مالی موقوفه از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تا پایان سال تعیین شده ۸۵ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا عرصه‌های تولید را کامل کنیم. در حوزه آبیاری با توجه به مشکلات کم آبی که به زودی جنگ آب را شاهد خواهیم بود مزارع و باغات، در تمام موقوفه از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود، چرا که علی رغم وجود ۴ رشته قنات، به واسطه وسعت زمین، سطح آب کم شده است.

رئیس موقوفات میرزای ناظر گفت: علاوه بر این نیز بخشی از آب مشهد از دشت سوران تأمین می‌شود و بالغ بر ۱۵۰ حلقه چاه در این منطقه حفر شده است. ضمن اینکه استخر تازه تأسیس مجموعه با ظرفیت ۳۲۷ هزار مترمکعب باغات و مزارع را از خشکسالی نجات داده است.

در ادامه مهدی رحیمی، مدیر  امور مالی و درمانگاه موقوفه میرزای ناظر، بیان کرد: در این موقوفه دو هدف بهره‌وری و کمک به تولید و اشتغال را دنبال می‌کنیم که به خوبی محقق شده و رو به پیشرفت است.

وی با بیان اینکه موقوفه میرزای ناظر در اشتغال‌زایی پیشرو است، ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۵۰ تن انواع میوه، ۵۰ تن گوشت قرمز و سفید و ۱۶۷۰ تن محصولات زراعی تولید شده و برای ۳۸ هزار و ۷۰۰ نفر روز اشتغال ایجاد شده است. به طور میانگین نیز در طول سال روزانه صد نفر به طور مستقیم در موقوفه مشغول به کار هستند. 

مدیر  امور مالی و درمانگاه موقوفه میرزای ناظر با اشاره به اینکه ۱۲ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۸۰۰ کیلووات تأسیس شده است، اظهار کرد: در بحث انرژی خورشیدی نیز ۱۳۷۱ کیلووات تولید و تزریق به شبکه برق در یکسال گذشته اتفاق افتاده است.

وی در خصوص معرفی درمانگاه این موقوفه، بیان کرد: در این درمانگاه ۴ پزشک، ۴ دندانپزشک و تعدادی پرستار در دو شیفت مشغول به کار هستند. همچنین داروخانه مجموعه نیز به تازگی تأسیس شده و فعال است.

رحیمی بیان کرد: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش هستند و واحد مددکاری ما فعال است. ما از روستاها و شهرهای اطراف هم مراجعه‌کننده داریم و این درمانگاه جزو معدود مراکزی است که خدمات و داروها را رایگان در اختیار بیمار می‌گذارد.

مدیر امور مالی و درمانگاه موقوفه میرزای ناظر گفت: بخش دندانپزشکی مرکز در سال جاری با تجهیزات جدید مجهز شده و در طول یک سال گذشته حدود ۶۲ هزار نفر از خدمات درمانی این مرکز بهره‌مند شدند که اغلب به صورت رایگان و خیریه بوده است.

انتهای پیام
captcha