دانشگاه رضوی، زمینه‌ساز تحقق آموزه‌های اهل بیت(ع) در جامعه باشد
کد خبر: 4174317
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

دانشگاه رضوی، زمینه‌ساز تحقق آموزه‌های اهل بیت(ع) در جامعه باشد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در دانشگاه رضوی باید بر روی سخنان امام رضا(ع) کار علمی، بررسی و تحقیق انجام شود و راهکار اجرایی و عملیاتی برای تحقق آن‌ها ارائه شود، گفت: بیانات معصومین(ع) تنها فرضیات علمی نیست، بلکه راه سعادت بشریت را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در آیين آغاز سال تحصیلی جدید که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت به دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه، توفیق تمامی مشتاقان و پویندگان علم برای داشتن سال تحصیلی مفید، تعالی بخش و پرتلاش را از خداوند متعال مسئلت و اظهار کرد: با توجه به انتساب و همجواری این مرکز علمی با بارگاه قدس عالم آل محمد حضرت رضا(ع)، حضور اساتید و اعضای هیئت علمی فرهیخته و دانشمند و دانشجویان با استعداد، از دانشگاه علوم اسلامی رضوی انتظار می‌رود دانشگاهی تراز و الگو برای سایر دانشگاه‌ها باشد، اگر غیر از این بود آستان قدس رضوی هیچ ضرورتی بر دانشگاه‌داری نمی‌بیند.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید در حوزه سیره و معارف رضوی فعالیت علمی و پژوهشی داشته باشد، تصریح کرد: در این دانشگاه باید بر روی سخنان امام رضا(ع) کار علمی، بررسی و تحقیق انجام شود و راهکار اجرایی و عملیاتی برای تحقق آن‌ها ارائه شود، چگونه‌ است که بر روی سخنان فیلسوفان و دانشمندان کار علمی صورت می‌گیرد و مقالات نوشته می‌شود حال اینکه سخنان دانشمندان صرفا فرضیه‌های علمی است اما بیانات معصومین(ع) تنها فرضیات علمی نیست، بلکه راه سعادت بشریت را نشان می‌دهد.
 
مروی بیان کرد: سخنان معصومین(ع) را باید به متن زندگی مردم و جامعه آورد و چگونگی تحقق این مهم نیاز به کار علمی و تحقیقاتی مراکز علمی دارد و محلی شایسته‌تر از دانشگاه منتسب به این امام معصوم برای این مهم نیست، سالانه میلیون‌ها نفر به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند اما چند درصد حقیقتا با فرهنگ رضوی و آموزه‌ها و سخنان امام رضا(ع) زندگی می‌کنند؟ ائمه معصومین(ع) امام زندگی هستند نه فقط حضراتی که به بارگاه‌هایشان برای زیارت و توسل مشرف شد.
 
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اخلاق‌مداری، انقلابی‌گری همراه با تحلیل و قدرت تبیین، حضور به هنگام در صحنه، گاهی درست از مسائل روز باید از ویژگی‌های دانشجویان دانشگاه رضوی باشد، تصریح کرد: بدون چشم‌انداز و آینده‌نگری حرکت به سوی تعالی ممکن نیست، لذا دانشگاه رضوی باید چشم‌انداز روشن و مشخص همراه با زمان‌بندی داشته باشد.
 
وی یکی از اصلی‌ترین کارکردهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی را رفع نیازهای تخصصی این نهاد دانست و افزود: سمت و سوی این دانشگاه باید در راستای اهداف متعالی و رفع نیازهای آستان قدس رضوی باشد.

مروی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات اخیر گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه رژیم غاصب صهیونیستی، تصریح کرد: اسرائیل هیچ‌گاه توان مقاومت نداشته و هیچ‌گاه جنگی نکرده است، اگر در دوره‌هایی نیز وارد نبرد شده همیشه فرار به جلو برای پیشگیری از جنگ بوده چون می‌داند قدرت جنگیدن ندارد. در جنگ 6 روزه ۱۹۶۷ اعراب با اسرائیل، هیچ‌گاه نبردی واقعی شکل نگرفت و آنچه اتفاق افتاد خیانت مزدورانی در ارتش مصر و برتری اطلاعاتی اسرائیل و پیش‌دستی این رژیم در بمباران پایگاه‌های هوایی و نابودی هواپیمای جنگی مصر بود.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: ضعف نظامی اسرائیل را پیش‌تر جنگ‌های 33 روزه و 23 روزه نشان داده بودند و عملیات چند روز اخیر گروه‌های مقاومت فلسطینی ضعف اطلاعاتی اسرائیل را نشان داد، اسرائیل امروز دیگر آن اسرائیلی نیست که بتواند با برتری اطلاعاتی مصر، اردن و سوریه را زمین‌گیر کند.

انتهای پیام
captcha