فراخوان برگزاری دوره آموزشی قواعد روایات «نافع، حمزه و ابن‌کثیر مکی»
کد خبر: 4174506
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

فراخوان برگزاری دوره آموزشی قواعد روایات «نافع، حمزه و ابن‌کثیر مکی»

دوره آموزشی قواعد روایات «ورش و قالون از نافع»،  «خلف و خلاد از حمزه کوفی» و « بزّی و قنبل از ابن کثیر مکی» با نظارت مهدی حسنی، حافظ و مجیز قرائات عشر برگزار می‌شود.

دوره آموزشی  قواعد روایات «نافع، حمزه و ابن‌کثیر مکی»

به گزارش ایکنا، دوره آموزشی قواعد روایات «ورش و قالون از نافع»، «خلف و خلاد از حمزه کوفی» و «بزّی و قنبل از ابن کثیر مکی» تحت نظارت مهدی حسنی، حافظ و مجیز قرائات عشر و نخستین نفر دارنده اجازه قرائات عشر، برگزار می‌شود.

بنابر گفته ناصر مقدسی، مسئول این دوره‌های آموزشی «دوره‌های فوق ویژه بانوان و آقایان علاقه‌مند در سراسر کشور به صورت مجازی و غیر حضوری (از طریق برنامه قرار) با تدریس اساتید صاحب‌نظر و با ظرفیت محدود برگزار می‌شود و در پایان در صورت کسب موفقیت قاریان گواهینامه اعطا می‌شود».

وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام در هر دو روایت از یک قرائت الزامی است، افزود: این دوره از 25 مهرماه طی 10 جلسه یک ساعته برای هر روایت تشکیل می‌شود، مبانی ارائه شده در هر جلسه به هم پیوسته و مقدمه‌ای برای ورود به محتوای مطالب جلسات بعدی است. همچنین در هر جلسه، تمرین به قرآن‌آموزان ارائه می‌شود تا موجب یادگیری اساسی و اصولی شود.

مقدسی با اشاره به اینکه امتحانات آخرین جلسه از سوی استاد حسنی اخذ می‌شود، اضافه کرد: قاریان و حافظانی که دوره آموزشی قرائت نافع مدنی را گذرانده باشند، می‌توانند در دوره آموزشی قرائت حمزه کوفی ثبت‌نام کنند و افرادی می‌توانند در دوره روایت ابن‌کثیر مکی شرکت کنند که در دوره‌های نافع مدنی و حمزه کوفی شرکت کرده باشند.

یادآور می‌شود، قاریان و حافظان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانند از طریق پیام‌رسان ایتا به آیدی Mr_Jafarizadeh@ پیام ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha