حضور ابراهیم آهور در جلسه آموزش قرآن مهدی حسنی
کد خبر: 4186970
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

حضور ابراهیم آهور در جلسه آموزش قرآن مهدی حسنی

جلسه آموزش قرآن، مقری و حافظ کل قرآن مهدی حسنی این هفته با حضور ابراهیم آهور برگزار می‌شود.

جلسه آموزش قرآن مقری و حافظ قرآن مهدی حسنی

به گزارش ایکنا، جلسه آموزش قرآن مقری و حافظ قرآن مهدی حسنی با دعوت ابراهیم آهور، مدرس و متخصص در علوم قرائات مختلف در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

این جلسه که هر دوشنبه از ساعت 19 تا 21 در انتهای خیابان فدائیان 8 (انتهای هفده شهریور 13) و با حضور آقایان علاقه‌مند در تمام مقاطع سنی تشکیل می‌شود، این هفته با حضور مؤلف مصحف شریف قرائات العشر برپا خواهد شد.

قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در این جلسه ضمن آموزش راهکارهای اصول حفظ قرآن به علاقه‌مندان و استعدادیابی شرکت‌کننده، اصول و فنون قرائت قرآن را با دعوت از اساتید بنام و شاخص کشوری و بهره‌مندی از نکات آموزشی آنها، تعلیم می‌بینند.

مهدی حسنی، متولد سال ۱۳۵۳ از مشهد است که از سن شش سالگى به قرآن علاقه مند شد و با رفتن به جلسات مختلف قرآنى و استفاده از محضر اساتید کاظم بافتى‌گرامی، محمدجواد پناهی‌، مجید افخم‌الشعراء، ‌سیدمجتبى سادات‌فاطمی، جواد مسگرى و ... همچنین نوارهاى قاریان مصرى از جمله استاد عبدالباسط فنون قرائت قرآن را فرا گرفت.

وی با بهره‌مندی از محضر استاد کاظم بافتى‌گرامى موفق به حفظ قرآن کریم شد و توانست در سال ۱۳۷۶ در زمانی که مشغول به خدمت مقدس سربازی بود، ظرف مدت ۱۴ ماه به حفظ کل قرآن نائل شود و با تمرین و ممارست فراوان در این عرصه در سال ۱۳۸۴ در بین قاریان ۴۵ کشور اسلامی رتبه نخست مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم را کسب کند.

این استاد حفظ نه تنها قرآن را به روایت حفص از عاصم حفظ کرده بلکه موفق شده قرآن را به دو روایت دیگر از جمله ورش از نافع و خلف از حمزه حفظ  کند. وی علاوه بر حافظ قرآن، قاری خوبی نیز هست و مشخصه بارز او در قرائت قرآن تقلید از قاریان مصری همچون متولی عبدالعال، محمد محمود طبلاوی و استاد محمد عمران است.

ابراهیم آهور، مؤلف مصحف شریف قرائات العشر از سه طریق شاطبیه، طیبة‌النشر و الدره است که پس از دریافت مجوز نشر از سازمان دارالقرآن الکریم، در قطع وزیری در دو هزار جلد منتشر شد. برای اولین بار در حاشیه این مصحف، تمام موارد فرش‌الحروف‌ها از سه طریق معروف شاطبیه، دره و طیبة النشر شرح داده شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha