نیازمند احداث سه بیمارستان 1000 تختخوابی در مشهد هستیم
کد خبر: 4176487
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

نیازمند احداث سه بیمارستان 1000 تختخوابی در مشهد هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به توسعه جمعیتی مشهد گفت: نیاز شهر مشهد در حوزه خدمات درمانی بالا است و بنابراین باید حداقل سه بیمارستان 1000 تخت خوابی در مشهد ساخته شود.

نیازمند احداث سه بیمارستان 1000 تختخوابی در مشهد هستیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی محمود محمدزاده شبستری، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز 27 مهرماه، در دومین همایش ملی «تجلیل از خیرین سلامت» که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، بیان کرد: ابتدا به نیابت از جامعه پزشکی حمله رژیم جعلی صهیونسیتی به حریم بیمار و  بیمارستان را محکوم می‌کنم و امیدوارم نابودی اسرائیل زودتر از 25 سالی که رهبری فرمودند، اتفاق بیفتد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر دانشی، رئیس سابق مجمع خیرین سلامت استان و دکتر احتشام‌فر معاون ایشان، بیان کرد: افتخار داشتم که در سال‌های گذشته به عنوان یکی از اعضاء در مجمع خیرین سلامت استان فعالیت داشته باشم.

شبستری در خصوص حوزه سلامت در مشهد، تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 1000 استاد مشغول تدریس  و ۱۰هزار دانشجو  مشغول تحصیل هستند و در مجموع ۳۲ بیمارستان در مشهد فعال است.

وی ادامه داد: براساس توسعه جمعیت شهری در مشهد نسبت به سایر شهرها به ویژه افرایش جمعیتی که در حاشیه شهر داشتیم توان و تلاشی که از سوی دولت انجام می‌شود تا در حوزه سلامت ارائه خدمات مورد نیاز صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در جنوب شهر به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداری خراسان رضوی، از اقدامات دولت در این خصوص است. اما هنوز هم حدود ۳۵۰۰ تخت بیمارستانی کم داریم، لذا نیاز است توسعه شهری با استانداردهای موجود تناسب‌سازی شود.

وی گفت: شاید براساس استاندارهای خالص مشهد، فعالیت‌ها متناسب باشد، اما چون جمعیت به ویژه مهاجران افزایش یافته است، لذا خدمات بیشتری نیاز است. البته خدمات خیرین در مشهد کم نیست و نام اورژانس عدالتیان مشهور است، در اورژانش قائم اتفاقات خوبی افتاده است، بیمارستان اکبر که برای کودکان است و بیمارستان چشم پزشکی مشهد نیز از جمله اقداماتی است که احداث آن توسط خیرین حوزه سلامت صورت گرفته است.

محمدزاده شبستری ادامه داد: در خصوص ارائه خدمات درمانی توسعه عرض و طول مشهد و تراکم جمعیتی آن، به ویژه در حاشیه شهر که در مجموع باید گفت، بر اساس ارائه خدمات درمانی مشهد وسیع‌تر از این حرف‌هاست. از طرفی از امکاناتی برخوردار هستیم، از جمله زمینی به مساحت  132 هکتار در شهرک سلامت داریم که در حال حاضر دو بیمارستان در آن احداث شده و نیاز است 10 بیمارستان دیگر در آن ساخته شود تا نیاز شهر مشهد در این راستا برطرف شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: نیاز شهر مشهد در حوزه خدمات درمانی زیاد است، بنابراین باید حداقل سه بیمارستان هزار تخت خوابی در مشهد ساخته شود. همچنین دو مرکز سرطان داریم و بر اساس آمار بیشترین هزینه‌های بیمه سلامت در موضوع سرطان است. لذا باید حوزه‌های سرطان‌شناسی و تشخیص زودرس و درمان زودرس را مدنظر قرار دهیم، چرا که بعد از اتفاق، هزینه درمان بسیار بالاست.

وی گفت: هفت طبقه ساختمان ما در بیمارستان امام رضا(ع)، معطل مرکز تشخیص سرطان زودرس است. با وجود اقدامات دولت در حوزه درمان، درمانگاه‌های  ما معطل کمک خیرین است. هر چند دولت کار خود را انجام می‌دهد، اما این موضوع زمان‌بر است.

محمدزاده شبستری تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌های خوابگاهی مورد نیاز است. براساس تامین نیاز کشور، تعداد دانشجویی که امسال نسبت به سال گذشته ۴۵درصد اخذ کردیم، افزایش داشته که این دانشجویان نیازمند خوابگاه هستند، لذا خوابگاه‌سازی را به عنوان یک ضرورت در حوزه پزشکی می‌بینیم، چرا که آینده کشور را تضمین می‌کند.

انتهای پیام
captcha