جوانان تشنه حرف‌های نو از سوی مبلغان دینی هستند
کد خبر: 4177549
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

جوانان تشنه حرف‌های نو از سوی مبلغان دینی هستند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: مخاطبان جوان منتظر و حتی تشنه حرف‌های نو و روزآمد از سوی فعالان و مبلغان دینی هستند که در صورت تحقق این امر، ضریب نفوذ پیام‌های دینی افزایش می‌یابد.

ضرورت نوآوری در نظام تبلیغات دینیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مهدوی‌نسب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی، در نشست مشترک حسین امینی مشهدی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با وی که در محل دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی برگزار شد، بر تقویت همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، تأکید کرد.

وی ضمن تشکر از اقدامات جهاددانشگاهی خراسان رضوی، فعالیت‌های این نهاد را ترکیب علم و عمل دانست و اظهار کرد: خوشبختانه حضور و فعالیت‌های جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های استان بسیار مفید، مؤثر و شناخته شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به تنوع ظرفیت‌ها و فعالیت‌ها، توسعه همکاری با این نهاد می‌تواند دستاوردهای خوبی برای جامعه دانشگاهی به دنبال داشته باشد.

مهدوی‌نسب با اشاره به مطالبات بسیاری از دانشجویان در خصوص عدم حمایت کافی از دستاوردهای نوآورانه و فناورانه آنها، بیان کرد: یکی دیگر از زمینه‌های همکاری نهاد و جهاددانشگاهی، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های معرفی دستاوردهای فناوران و نوآوران جوان با هدف پیوند دانشگاه و جامعه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی از دیگر زمینه‌های همکاری را تبیین و تعمیق فرهنگ دینی و نشر معارف قرآنی مطرح کرد و افزود: نظام تبلیغات دینی ما، عموماً به شیوه‌های سنتی و با تأثیرگذاری کمی صورت می‌پذیرد. درحالی که مخاطبان جوان منتظر و حتی تشنه حرف‌های نو و روزآمد از سوی فعالان و مبلغان دینی هستند که در صورت تحقق این امر ضریب نفوذ پیام‌های دینی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تولید محتوای فضای مجازی مورد نیاز نهاد و دانشگاه از جمله دیگر زمینه‌های همکاری است که انتظار می‌رود بتوانیم محصولات خوب و ارزشمندی را در این زمینه از جهاددانشگاهی داشته باشیم.

مهدوی‌نسب اظهار کرد: متأسفانه در زمینه معرفی و تبیین معارف موجود در نهج‌البلاغه که یکی از سرمایه‌های دینی ما است، کوتاهی کرده‌ایم و از جهاددانشگاهی در خواست داریم در زمینه معرفی این کتاب و نشر معارف آن وارد میدان شود.

نهاد رهبری کانون اتصال و بهره‌وری در دانشگاه‌ها است

در ادامه حسین امینی مشهدی،رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های موجود این نهاد در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهش و فناوری، افزود: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها کانون اتصال و هم‌افزایی تمامی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه‌های استان برای افزایش کارامدی و بهره‌وری این دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نهادجهاددانشگاهی، نوآوری در زمینه دین را از جمله ضرورت‌های جدید بر اتصال و ارتباط نسل جوان با هویت دینی و انقلابی مطرح کرد که این همکاری، می‌تواند در اشکال محتلف از جمله تولید محتوای مؤثر و جذاب مورد نیاز دانشگاه باشد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی همچنین برگزاری دوره‌های معرفت‌افزایی اساتید از جمله نیازهای این نهاد مطرح کرد و خواستار کمک و همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این زمینه شد.

یادآور می‌شود، در این نشست مدیران حوزه‌های متخلف جهاددانشگاهی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های حوزه ذیربط ارائه دادند.

در پایان مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خراسان رضوی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی به امضا برسد.

نشست مشترک رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی

انتهای پیام
captcha