جزئیات راهپیمایی 13 آبان در تهران؛ سخنرانی رئیس مجلس و ثبت شکایت از آمریکا
کد خبر: 4178983
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
سردار نقدی در نشست خبری تشریح کرد:

جزئیات راهپیمایی 13 آبان در تهران؛ سخنرانی رئیس مجلس و ثبت شکایت از آمریکا

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت ۱۳ آبان در نشستی خبری با تشریح جزئیات راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان در تهران، از سخنرانی محمدباقر قالیباف در تجمع راهپیمایان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا خبر داد.

سردار محمدرضا نقدی، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت ۱۳ آبان

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار محمدرضا نقدی، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت ۱۳ آبان، پیش از ظهر امروز 9 آبان، در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح اقدامات انجام‌شده درباره برگزاری مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان پرداخت و گفت: خدا را شاکریم که پیروزی‌های بزرگ را برای ملت مظلوم فلسطین رقم زده و همچنین خدا را شکر می‌کنیم که آمریکا را به دام انداخت. ما چطور می‌توانستیم چهره واقعی آمریکا را به دنیا بشناسانیم و یا چطور می‌توانستیم ملت‌ها را علیه آمریکا به واکنش واداریم. سال گذشته آنقدر رهبران غربی خودشان را به خاطر فوت یک دختر ایرانی در سالن ارشاد نیروی انتظامی دل‌نازک نشان دادند که دنیا را به عزاخانه تبدیل کردند، ولی در برابر کشتار علیه مردم غزه جشن و پایکوبی به راه انداخته‌اند و قساوت را به اوج رسانده‌اند.

وی افزود: اگر ما ۲۵ سال شبانه‌روز جهاد تبیین می‌کردیم تا جنایت‌های آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها را اشکار کنیم، نمی‌توانستیم ولی در ماجرای غزه عمق این جنایت‌ها آشکار شد. آمریکایی‌ها با حمله به بیمارستان قندوز در افغانستان صدها زن و مرد را کشتند و در غزه هم همین اتفاق افتاد؛ امروز آمریکا جنایت علیه بشریت را به اوج رسانده و همین مسئله موجب شده بشریت علیه او بسیج شود.

سه دوره تاریخ رژیم صهیونیستی

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت ۱۳ آبان بیان کرد: از عطر خون شهدای غزه بوی ظهور امام عصر(عج) می‌رسد. تاریخ رژیم صهیونیستی را باید به سه دوره تقسیم کرد؛ در دوره اول رژیم صهیونیستی پس از هر جنگی سرزمین‌های فلسطینی را غصب می‌کرد و هیچ کس حریف آن نبود ولی در دوره دوم شاهد شکست این رژیم در جنگ‌های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه بودیم، به شکلی که پرچم تسلیم را بالا برد و عملیات طوفان الاقصی هم دوره سومی است که از همان روز اول صهیونیست‌ها شکست خوردند و در روز دوم عملیات، آمریکا با مشاهده شکست رژیم صهیونیستی مستقیم وارد شد و فرماندهی اتاق جنگ را در دست گرفت و دست به کشتار زنان و کودکان زد.



سردار نقدی ادامه داد: جز حقارت و شکست چیزی بیشتر نصیب آمریکایی‌ها نخواهد شد و آنها در قساوت و جنایت روی هیتلر را سفید کرده‌اند. اگر هیلتر و چنگیز مغول و قیصر با کشتار سربازان پیروزی در عرصه جنگ را به دست آوردند ولی امروز صهیونیست‌ها با کشتار زنان و کودکان به دنبال پیروزی هستند که نتیجه عکس برایشان داشت و اینها در این ۲۲ روز هیچ پیروزی به دست نیاورده‌اند و در جبهه‌های فرهنگی، اخلاقی و نظامی شکست خورده‌اند و تمام امکانات خود را از دست داده‌اند. 

وی بیان کرد: اگر غربی‌ها راست می‌گویند که ارتش صهیونیستی ارتش قوی‌ای است جنایت‌های خود را از این رژیم متوقف کنند تا ببینیم به تنهایی چه خواهد کرد. ۱۳ آبان امسال با عملیات طوفان الاقصی هم‌زمان شده و امسال حال و هوای متفاوتی دارد و ملت ایران به ملت خط‌شکن تبدیل خواهند شد.

جزئیات راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت ۱۳ آبان با بیان اینکه جا دارد با حضور گسترده‌تر مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان جنایات رژیم صهیونیستی را بجد محکوم کنیم، گفت: مراسم ۱۳ آبان امسال رأس ساعت ۹ از مکان‌های شروع راهپیمایی آغاز خواهد شد، ولی مراسم رسمی ساعت ۹:۳۰ مقابل لانه جاسوسی آغاز می‌شود و شعار این مراسم «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» است.

سردار نقدی ادامه داد: ما یک اتفاق ویژه‌ای در این مراسم خواهیم داشت و آن شکایت ملت ایران از نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد است؛ کودتایی که ۲۵ سال ملت ایران را از توسعه بازداشته است. ما باید این اقدام را زودتر انجام می‌دادیم. متن این شکایت را حقوقدانان مؤمن طراحی کرده‌اند و بالای سر میزهایی که در محل راهپیمایی تعبیه شده‌اند ثبت شکایت انجام می‌شود و عزیزانی که راهپیمایی می‌کنند اگر می‌خواهند شکایت کنند با مراجعه به این میزها می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند و دوستان حقوقدان ما مابقی کارهای آن را در دادگاه‌های داخلی و مراجع بین‌المللی پیگیری خواهند کرد و همچنین تمام مراحل آن به استحضار مردم می‌رسد. 

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت ۱۳ آبان بیان کرد: در تمام کشور همه شخصیت‌های ملی و مذهبی سخنرانی خواهند کرد و در تهران هم آقای قالیباف سخنرانی می‌کند. میدان فلسطین تا لانه جاسوسی مسیر اصلی راهپیمایی است البته از نقاط دیگر هم راهپیمایی در جریان است ولی مسیر اصلی میدان فلسطین تا لانه جاسوسی خواهد بود. در مسیر راهپیمایی غرفه‌هایی به منظور نمایش جنایت‌های آمریکا راه‌اندازی شده و همچنین پویش دانش‌آموزی در شبکه شاد به راه انداخته‌ایم و آثار دانش‌آموزان پیرامون ۱۳ آبان دریافت خواهد شد. از سوی دیگر در این غرفه‌ها عروسک‌ها و نقاشی‌هایی را برای دانش‌آموزان و کودکان به نمایش خواهیم گذاشت و انتظار می‌رود صداوسیما روی این موضوع تمرکز کند.

13 آبان؛ نقطه اوج تجمع‌های ضد صهیونیستی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در حاشیه برگزاری این نشست گفت: برخی انتقاد می‌کنند که چرا ما برای حمایت از مردم غزه تجمع برگزار نمی‌کنیم در صورتی‌که تجمع‌هایی داشته‌ایم و اکنون هم در سایر شهرها تجمع داریم. تلاش ما این است که نقطه اوج این تجمعات روز ۱۳ آبان باشد.

وی در پایان بیان کرد: تمرکز ما برروی دانش‌آموزان است تا ان‌شاءالله دانش‌آموزان حضور پرشوری در این مراسم داشته باشند. همچنین در این مراسم مدیحه‌سرایی آقای ابوذر روحی و قرائت قطعنامه از جانب فرزند شهید صدرزاده را خواهیم داشت. آنچه برای ما مهم است تولی و تبری است و باید در این زمینه گفتمان‌سازی شود. در هیچ جای دنیا وجود ندارد که صدها میلیون انسان به خاطر مردم غزه به خیابان‌ها بیایند و این نتیجه درسی است که ملت بزرگ ایران به دنیا داده است.

انتهای پیام
captcha