تحلیل طوفان الاقصی به گفتمان دانشگاهیان و نخبگان تبدیل شود
کد خبر: 4179205
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
سردار نقدی در گفت‌وگو با ایکنا:

تحلیل طوفان الاقصی به گفتمان دانشگاهیان و نخبگان تبدیل شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: باید ادبیات و گفتمان دانشگاه درباره تبیین و تحلیل ابعاد عملیات طوفان الاقصی و حمایت از آن شکل بگیرد و به نظر من علما و نخبگان در این زمینه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

سردار نقدی

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ضرورت تقویت ارتباط میان نخبگان و علمای داخل کشور با نخبگان و علمای جهان اسلام به منظور حمایت از آرمان‌های فلسطین و تبیین ابعاد عملیات طوفان الاقصی و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی گفت: اتحادیه‌ اساتید جهان اسلام، تشکل‌های دانشجویی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ازجمله نهادها و سازمان‌هایی هستند که می‌توانند در بسیج افکار عمومی و نخبگان جهان اسلام علیه جنایات رژیم صهیونیستی نقش مؤثری را ایفا کنند؛ ما با کمبود امکانات زیرساختی مواجه نیستیم و الحمدالله فعال هم هستند ولی لازم است فعال‌تر از این عمل کنند.

وی افزود: باید ادبیات و گفتمان دانشگاه درباره تبیین و تحلیل ابعاد عملیات طوفان الاقصی و حمایت از آن شکل بگیرد و به نظر من علما و نخبگان در این زمینه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. این حوادث و این عملیات آنقدر اثرگذار و جریان‌‎ساز بود که در دانشگاه هاروارد که منشأ تمام مصیبت‌های مردم منطقه به‌ویژه فلسطین است به بحث و بررسی گذاشته شد. تمام دانش‌آموختگان و دست‌آموزان این دانشگاه چنین جنایت‌هایی را رقم زده‌اند ولی این بار چنان آش شور شده که صدای خود مقامات دانشگاه هاروارد را هم درآورده و مشاهده کردیم که در صحن این دانشگاه تجمع بزرگی رقم زده شد.

فراهم بودن بسترهای ارتباط قوی میان نخبگان جهان اسلام 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران تأکید کرد: زمینه برای برقراری ارتباط قوی‌تر میان اساتید دانشگاهی و نخبگان جهان اسلام فراهم است و امید می‌رود که جدی‌تر به صحنه ورود پیدا کنند البته از قبل ورود داشته‌اند ولی بهتر است پررنگ‌تر باشد.


بیشتر بخوانید:

سردار نقدی، ضمن اینکه رژیم صهیونیستی را به یک رژیم منفعل، ضعیف و منزوی تشبیه کرد که علاقه دارد پای بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را به جنگ با غزه باز کند ولی توانایی‌اش را ندارد، گفت: زمانی رژیم صهیونیستی خود را به یک قدرت بلامنازع تشبیه کرده بود که کشوری توان مقابله با آن را ندارد ولی این برای دورانی بود که حکام عرب ضعیف بودند و ارتش‌شان توانایی مقابله با ارتش صهیونیستی را نداشت ولی جنگ‌های 22 روزه و 33 روزه معادلات را به کل تغییر داد و شکست‌هایی که این رژیم متحمل شد صهیونیست‌ها را در موضع ضعف قرار داد و بعد از آن همیشه در مدار شکست قرار گرفتند و تقریباً بعد از سال 2004 هیچ پیروزی به دست نیاوردند.

اسرائیل جرئت شاخ و شانه کشیدن ندارد

به گفته وی، کسی که همیشه شکست می‌خورد هرچقدر هم شاخ و شانه بکشد فایده‌ای ندارد!

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: همین مقاومتی که در منطقه کوچک غزه وجود دارد با نیروهای اندکش در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه چنان رژیم صهیونیستی را به عجز و گرفتاری انداخته که صهیونیست‌ها برای مقابله با مقاومت غزه فقط دست به کشتار زنان و کودکان می‌زنند و بیش از این کاری نمی‌توانند انجام دهند. مقاومت غزه چنان پویا و امیدوار است که بعد از 25 روز ادامه جنگ همچنان سرحال و سر پا هستند و نه فرماندهانشان شهید شده‌اند و نه نیروهایش ضربه اساسی دیده‌اند و نه سلاح‌هایشان از کار افتاده، پس وقتی رژیم صهیونیستی در برابر چنین نیرویی ناتوان است اصلاً توانی ندارد که برای سایر  کشورهای منطقه خط و نشان بکشد. هر اتفاقی بیفتد شکست برای رژیم صهیونیستی بزرگ‌تر و غیرقابل ترمیم خواهد بود.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha