صحافی ماهانه 10هزار جلد کتاب در حرم مطهر رضوی
کد خبر: 4179234
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

صحافی ماهانه 10هزار جلد کتاب در حرم مطهر رضوی

مسئول اداره امور کفشداران حرم مطهر رضوی گفت: ماهانه 10هزار جلد کتاب در حرم مطهر رضوی صحافی می‌شود و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

صحافی کتاببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، جواد حلاجی استاد، مسئول اداره امور کفشداران حرم مطهر رضوی، با اشاره به فعالیت 7000 خادم در اداره  امور کفشداران حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: اداره امور کفشداران حرم مطهر رضوی متشکل از بخش‌هایی همچون خادمان کفشدار، بخش کتب انوار، شمیم رضوان و صحافی است که بسته به نوع فعالیت، خدمات مختلفی را به زائران و مجاوران ارائه می‌دهند.

وی افزود: مرتب کردن قرآن‌ها، مفاتیح، کتب ادعیه و زیارت‌نامه در قفسه‌های ثابت و سیار واقع در رواق‌ها و صحن‌ها، از جمله خدمات و وظایفی است که بر عهده انواریاران است، در واقع این گروه در تمام طول شبانه روز قفسه‌های مخصوص کتاب‌ها در حرم رضوی را بررسی کرده و علاوه بر مرتب‌سازی به رفع کمبود کتب از مخزن (اتاق انوار) و جمع‌آوری کتاب‌های پاره و فرسوده می‌پردازند. سپس روزانه کتاب‌های فرسوده  و یا پاره شده، توسط خادمان بخش انوار از منوره رضوی، صحن‌ها  و رواق‌های حرم مطهر رضوی جمع‌آوری شده و برای صحافی و بازپیرایی به محل صحافی اداره امور کفشداران حرم مطهر رضوی  انتقال داده می‌شود.

حلاجی استاد بیان کرد: بخش صحافی اداره امور کفشداران حرم مطهر رضوی وظیفه ترمیم و جایگزینی کتاب‌های فرسوده را بر عهده دارد.  این بخش از سال 1389با تعداد اندکی از صحافان کارخود را آغاز کرد، اما در حال حاضر 150 نفر از بهترین صحافان با تجربه و متعهد و بهره‌گیری دستگاه‌های نیمه صنعتی در ۸ کشیک کاری در ضلع شمال شرقی صحن صحن پیامبر اعظم(ص) خدمات می‌کنند.

مسئول اداره امور کفشداران حرم مطهر رضوی هدف از راه‌اندازی بخش صحافی را سرعت انجام صحافی، عدم نقل و انتقال کتب ادعیه به بیرون از حرم مطهر رضوی، یکسان‌سازی کتاب‌های ادعیه، عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر مرکز صحافی کتب ادعیه و قرآن حرم مطهر رضوی یکی از موفق‌ترین بخش‌های فعال آستان قدس رضوی است که صحافان فعال در این بخش از بهترین صحافان مشهد هستند که هرکدام در خارج از حرم مطهر رضوی مدیریت کارگاه‌های صحافی را برعهده دارند و حضور این افراد برجسته سبب شده در حوزه صحافی این بخش بتواند کار منحصر به فردی در حوزه صحافی  کتب ادعیه حرم مطهر رضوی انجام دهد که منجر به کاهش هزینه صحافی کتاب نیز می‌شود.

انتهای پیام
captcha