مسئولان و کارکنان قضایی کرامت مردم را حفظ کنند
کد خبر: 4179341
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
رئیس قوه قضاییه:

مسئولان و کارکنان قضایی کرامت مردم را حفظ کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر حفظ کرامت مردم و لزوم رفتار مناسب کارکنان قضایی و سایر مسئولان با مردم، گفت: امروز مردم مشکلات معیشتی دارند و از ناهنجارهای اجتماعی رنج می‌برند اما اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

شورای اداری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، امروز، ۱۰ آبان‌ماه در شورای اداری استان کرمان، با بیان اینکه خون شهدا و زحمات جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا مسئولیت زیادی بر دوش ما گذاشته، گفت: باید نهایت استفاده را از مسئولیت و جایگاه حقوقی خود برای خدمت به مردم ببریم و اگر نهایت استفاده را از جایگاه حقوقی خود برای خدمت به مردم نکنیم خسارت به دنبال دارد.

وی با اشاره به گلایه مسئولان از ترک فعل‌ها، تبعیض‌ها، فسادها و... افزود: گلایه از چه کسانی است؟ بعضی از مدیرانی که امروز در جلسه حضور دارند در دوره‌های گذشته نیز مسئول بوده‌اند و اگر در گذشته کوتاهی و ترک فعلی انجام شده امروز مسئولان باید کاری کنند که مدیران بعدی از کم کاری و کوتاهی‌ها گلایه نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای تصریح کرد: تلاش می‌کنیم خواسته‌ای که مستقیماً مرتبط با قوه قضاییه باشد را بررسی و حل کنیم و چیزهایی که حل نمی‌شود را نیز به وضوح به مردم توضیح می‌دهیم. ما در یک نظام هستیم که بر اساس قانون ساختار و هر نهاد تکالیفی دارد لذا نمی‌توان برخی ضرورت‌ها را به‌صورت یک امر عادی در بیاوریم و باید هر کاری را از مجرای خود انجام دهیم در غیر این صورت آسیب‌هایی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در کرمان مدیران توانمند، خلاق و با استعدادی وجود دارند که باید از این ظرفیت استفاده کرد، ادامه داد: حاج قاسم از این استان است که به اندازه دنیا تحول ایجاد کرد و با تقوا، استقامت، تدبیر و تلاش شبانه روزی آثار و آوازه او در دنیا مشاهده می‌شود. حاج قاسم یک انسان مدیر، عارف، نظامی و اقتصادی بود.

رئیس دستگاه قضا تشکیل جمعی مرکب از نماینده ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مجلس نیروهای نظامی و قضایی برای حل مسائل استان را مهم دانست و گفت: شورای راهبردی استان می‌تواند ظرفیت‌هایی که راکد مانده است را به کار بیاندازد و قوه قضاییه برای برخی از مصوبات این شورا ضمانت اجرا تعریف می‌کند. همچنین اختیاراتی که برای رفع موانع ضروری است به رئیس کل دادگستری استان تفویض می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر به قوه قضاییه کمک کنید به اقتصاد، درآمد بیشتر دولت و حل مشکلات مردم کمک می‌شود، افزود: در شهرها و بخش‌های مختلف استان کرمان کمبود داریم و در بعضی بخش‌ها حوزه قضایی نیست و مردم در زحمت هستند که تلاش می‌کنیم این مشکلات حل شود و مسئولان استان هم تا می‌توانند در این حوزه کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در پایان با تأکید بر حفظ کرامت مردم و لزوم رفتار مناسب کارکنان قضایی و سایر مسئولان با مردم، اظهار کرد: امروز مردم مشکلات معیشتی دارند؛ همچنین از ناهنجارهای اجتماعی رنج می‌برند و اگر دست به دست هم دهیم با همین قوانین موجود می‌توانیم جلوی این ناهنجاری‌ها را بگیریم و مشکلات را حل کنیم.

خبرنگار عطیه باقری چاروک

انتهای پیام
captcha