ضرورت مطالبه‌گری رسانه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها
کد خبر: 4182020
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

ضرورت مطالبه‌گری رسانه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه جبران عقب‌ماندگی‌ها مهم است، گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله سرانه ورزش، بیمارستان، فضای ورزشی، وضعیت جاده‌ای و... عقب‌ماندگی‌هایی داریم که برای جبران آنها به کار و مطالبه رسانه‌ای در بخش ملی نیاز است.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، در آیین رونمایی از سند تحول روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی که امروز، 24 آبان‌ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: توقع ما این است که فعالان حوزه روابط عمومی، رسانه و دلسوزان این حوزه به ما در رفع نقایص کمک کنند در این راستا فضای رسانه‌ای و روابط عمومی در استانداری و دستگاه‌های مختلف در استان فراهم شده است و امیدواریم این رسالت به خوبی انجام شود، اما بدیهی است که اطلاعات عمومی از مباحث خیلی مهم است.

استاندار خراسان رضوی گفت: تأکید این است که نقشه راه ما را بدانید، چرا که هیچ حرکتی بدون سمت‌گیری معین به جایی نمی‌رسد، لذا باید ابتدا جهت کار خود را بدانیم و قرار نیست در موضوعات زیرساختی استان بی‌سامان باشیم. ما سه راهبرد اساسی در استان را مطرح کردیم، یکی اینکه اجازه ندهیم استان دچار التهاب شود و در این خصوص کمک شما بسیار مؤثر است، همچنین نباید اجازه داد استان در موضوعات مختلف از بازار گرفته تا مباحث فرهنگی، سیاسی و... ملتهب شود.

وی افزود: اگر ما پیش‌دستانه و پیشگیرانه اقدامی انجام ندهیم ممکن است وضعیت عادی به هم بخورد و التهاب ایجاد شود، زیرا اگر در هر موضوعی حالت طبیعی از بین برود مشکل ایجاد خواهد شد، لذا حفظ تعادل و اعمال مدیریت تعادلی بسیار حائز اهمیت است. در تابستان تنش آبی داریم و در زمستان باید گاز را مدیریت کنیم و مدیریت بازار، برق و امنیت از جمله این موارد است، لذا مؤلفه‌های اساسی در تحقق این راهبرد را باید مورد توجه  قرار دهید و به ما پیش‌دستانه منتقل کنید.

نظری بیان کرد: استان ما به لحاظ وسعت و جمعیت مورد توجه است و حدود هشت میلیون جمعیت داریم که باید این موضوع را در حوزه‌های مختلف مدیریت کنیم، لذا اگر پیشگیرانه در خصوص مسائل مطلع نشویم ممکن است نتوانیم به موقع تصمیم‌گیری کنیم، تصمیم‌گیری به موقع نیز مهم است و با این هدف اجازه ندهیم وضعیت در مورد مسائل مختلف به هم بریزد.

استاندار خراسان رضوی افزود: موضوع دوم جبران عقب‌ماندگی‌ها است و این مبحث از راهبردهای مهم ماست و در حوزه‌های مختلف از جمله سرانه ورزش، بیمارستان، فضای ورزشی، وضعیت جاده‌ای و... عقب ماندگی داریم  و مکلف هستیم بعد از حفظ تعادل به سراغ جبران عقب‌ماندگی‌ها برویم.

نظری ادامه داد: موضوع طلاق در استان نیز یک موضوع اجتماعی جدی است، لذا نمی‌توانیم وارد این موضوع نشویم و به سایر موضوعات بپردازیم، ما 64 طرح تحولی داریم که در حال دنبال کردن آن هستیم و یکی از این موارد طرح تحول روستایی است و بر این اساس، طرح‌های تحول باید از سوی شما مطالبه انجام شود. بیش از 1800 جاده روستایی خاکی داریم و در این راستا اولویت‌بندی انجام داده‌ایم، در سایر موضوعات هم باید مطالبه انجام شود، البته در راستای اجرای طرح‌ها تصمیمات از منطق برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما اعتقاد داریم به این دو نمی‌شود اکتفا کرد، لذا راهبرد سوم، ایجاد ظرفیت‌های جهشی در استان است و باید در این راستا ایده‌سازی شود، ذهن‌ها را نزدیک کرده و در این خصوص مفاهمه مشترک پیدا کنیم. کار رسانه‌ای و مطالبه رسانه‌ای در بخش ملی ضرورت دارد که راهبرد تعریف کرده‌ایم، لذا برای هر بخش راهکارهای عملیاتی روشن است و طرح‌های تحولی در بخش جبران عقب‌ماندگی معین شده است که از آن جمله می‌توان به موضوع مسکن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha