تمسک به قرآن در کنار عترت ناجی بشریت است
کد خبر: 4182256
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
حجت‌الاسلام مروی:

تمسک به قرآن در کنار عترت ناجی بشریت است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اینکه پیامبر(ص) این دو را کنار هم قرار داده یعنی انتخاب یکی از بین بردن هر دو است و نمی‌توان با انتخاب یکی به دیگری تمسک کرد و خود را نجات داد.

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در آیین رونمایی از کامل‌ترین مجموعه دست‌نویس قرآن به خط حجازی از سده‌ نخست هجری قمری با عنوان «مصحف مشهد رضوی» که امروز 25 آبان ماه، در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی، برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم و  تقدیر از کسانی که در این کار فاخر همراهی و نقش‌آفرینی کردند، اظهار کرد: امروز همزمان با هفته کتاب را به فال نیک می‌گیریم که مفتخر به رونمایی از این اثر فاخر و ارزشمند هستیم، افتخار داریم که قرآن و عترت را کنار هم داریم و در کنار بارگاه قدسی علی بن موسی الرضا(ع)، از این اثر ماندگار رونمایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرآن و عترت بهترین یادگاران پیامبر اکرم(ص)، نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جامعه بشری است. آنان که عترت را کنار گذاشتند و تنها به قرآن تمسک کردند، نمی‌دانستند که قرآن را هم از دست می‌دهند و انسان را از کتاب الله نیز بی‌بهره می‌کند.

مروی گفت: اگر یکی از دو گوهر گرانبها یعنی قرآن و عترت برای هدایت بشری کفایت می‌کرد، پیامبر اکرم(ص) ما را برای انتخاب یکی بین قرآن و عترت مختار قرار می‌داد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اینکه پیامبر(ص) این دو را کنار هم قرار داده است، یعنی انتخاب یکی از بین بردن هر دو است و نمی‌توان با انتخاب یکی به دیگری تمسک کرد و خود را نجات داد.

وی بیان کرد: امروز نتیجه کنار گذاشتن عترت را می‌بینیم آنان که تنها به قرآن بسنده کرده‌اند، این سرنوشت مسلمانان را در یک گوشه کشور اسلامی اشغال شده، رقم زده و یک میلیارد مسلمانان گرفتار چند میلیون صهیونیست انسان‌ستیز شده‌اند. این نتیجه کنار گذاشتن ائمه‌اطهار به عنوان قرآن ناطق و مفسران قرآن است و این سرنوشت تلخ را برای مسلمانان رقم خورده، این نتیجه کنار گذاشت وصیت پیامبر اسلام است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: افتخار می‌کنیم، امروز در دستگاه ولی خدا، در دستگاه عترت رسول خدا و در کنار بارگاه رضوی از قدیمی‌ترین قرآن کریم و شریف رونمایی می‌کنیم و این پیوند قرآن و عترت را اینگونه به نمایش می‌گذاریم.

مروی اظهار کرد: همواره در آستان قدس رضوی اهتمام جدی نسبت به امور فرهنگی و معرفتی داریم. اینجا تنها یک مرقد که جنبه تاریخی داشته باشد و زیارت مردم بخواهد یک پیوند تاریخی را ایجاد کند، نیست. این جفا به امام معصوم و حجت خداست، اینجا بارگاه شریف امام حی و حاضر است که مردم و همه انسان‌ها باید برای سبک زندگی و آموختن حیات واقعی درس بگیرند.

وی افزود: پیوند عمیق بین امام معصوم(ع) و زائران از طریق کار فرهنگی میسر است و آستان قدس رضوی بر مستحکم‌تر کردن، گسترده‌تر و عمیق‌تر شدن و تداوم کار فرهنگی تاکید دارد.

انتهای پیام
captcha