هدف جنگ روانی دشمن؛ زمین‌گیر شدن عناصر اثرگذار فرهنگی
کد خبر: 4187113
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
آیت‌الله‌علم‌الهدی بیان کرد

هدف جنگ روانی دشمن؛ زمین‌گیر شدن عناصر اثرگذار فرهنگی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه هدف جنگ روانی دشمن، زمین‌گیر شدن عناصر اثرگذار فرهنگی است، گفت: مسئله بی‌حجابی یکی از قطعی‌ترین مصادیق سلطه دشمن است و فراتر از یک آسیب فرهنگی به ابزاری برای تسلط دشمن تبدیل می‌شود.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، در همایش «علمداران تبلیغ» که با حضور اساتید و طلاب سطوح عالی حوزه علمیه قم به میزبانی تالار همایش‌های هتل امامت مشهد برگزار شد، جنگ فلسطین را عرصه میدان بی‌آبرویی آمریکا و مدعیان حقوق بشر خواند و اظهار کرد: فضاحت و بی‌آبرویی دشمنان دین خدا امروزه به جایی رسیده که ملت‌های دنیا از 60 کشور به خیابان‌ها می‌ریزند و فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و با این وضعیت، آن‌ها بازهم در آخر خط به جنایت‌های خود ادامه می‌دهند. البته جنگ غزه تکلیف خیلی چیزها را روشن کرد. امروز دیگر کسی در کشورهای اروپایی و جهان غرب نمی‌تواند آشکارا ادعای دموکراسی و حقوق بشر کند. سایر ابزارهای فشار آن‌ها بر ملت‌های دیگر نیز به‌تدریج رنگ می‌بازد و این‌ها همه اعلامی به ماست که دوران استیلا و آقایی غرب بر عالم به پایان رسیده است.

وی افزود: امروزه استکبار به این نتیجه رسیده که این منطقه از او گرفته شده، همه وجهه و هیمنه او در هم شکسته و در این شرایط، باید سرخط همه این چالش‌ها یعنی انقلاب اسلامی ایران را براندازی کند. آن‌ها به‌صراحت هم اعلام می‌کنند که در این رویارویی از هیچ‌چیز روی‌گردان نیستند و از هیچ جنایتی ابا نمی‌کنند. مصداق آشکار این لاابالی‎گری آمریکایی‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی هم بارها به ما ثابت شده و از آن زمان که هواپیمای ایرباس مسافربری ما را زدند تا امروز که در غزه نسل‌کشی می‌کنند، هر بار ثابت می‌کنند آن‌ها در این تقابل به هیچ اصل اخلاقی و انسانی پایبند نیستند.

رویکرد انفعالی، بزرگ‌ترین آفت تبلیغ

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت تقویت دشمن‌شناسی در اقشار مختلف مردم و به‌خصوص نوجوانان و جوانان بیان کرد: دشمن‌شناسی خیلی مهم است. ما نسل نوجوان و جوانی داریم که آینده این کشور را می‌سازند. این‌ها باید در یک حرکت فرهنگی عام و فراگیر بدانند که دشمنانشان در خارج از مرزهای ایران اسلامی چه خواب‎های وحشتناکی برای این کشور و این ملت دیده‌اند. البته در حال حاضر تقریباً برای اکثریت مردم محرز است که مقاومت بید به‌عنوان بهترین راه برای پیشرفت و حفظ استقلال کشور در دستور کار باشد اما موضوع این است که باید این مقاومت از حالت انفعالی و صرفاً دفاعی خارج شود و همان سر و شکلی را به خود بگیرد که اهل‌بیت پیامبر(ص) در دوران خود داشتند.

وی با اشاره به آیه 173 سوره مبارکه «آل‌عمران» ادامه داد: ائمه اطهار(ع) هیچ‌گاه در مبارزه سیاسی خود رویکرد انفعالی نداشتند. حتی در بدتری شرایط، در میانه دشت کربلا و پس از قتل‌عام سیدالشهدا(ع) و یارانش، خانواده او بازهم رویکرد مبارزه پویا را در پیش گرفتند و حتی وقتی بیم ادامه جنایت از جانب یزید مطرح بود، بازهم دست از روشنگری برنداشتند. این همان مصداق تحقق آیه شریفه قرآن کریم است که ذات اقدس پروردگار در آن می‌فرماید: «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِیلُ» و این آیه شرح‌حال کسانی است که در برابر صفوف متراکم دشمنان خدا نه‌تنها تسلیم نمی‌شوند بلکه ایمانشان افزون می‌گردد.

اسیر جنگ روانی دشمن نشوید

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه اقتضای باطنی «علمدار تبلیغ» به ایجاد تحول در شگردهای تبلیغی است، تصریح کرد: مسئله بی‌حجابی یکی از قطعی‌ترین مصادیق سلطه دشمن است و فراتر از یک آسیب فرهنگی به ابزاری برای تسلط دشمن تبدیل می‌شود. حالا دشمن به میدان آمده و در قامت آزادی بر آن ارزش‌گذاری می‌کند تا شما را وادار کند، علیه آن حرف نزنید و فقط متمرکز بر تبلیغ حجاب باشید. عزیزان من، این اشتباه است. تحول‎گرا باشید، در نقشه دشمن بازی نکنید و ابزار جنگ روانی او نشوید.

وی تأکید کرد: این دو موضوع باهم تفاوت دارند. تبلیغ حجاب و برخورد با بی‌حجابی دو موضوع کاملاً مستقل است. دشمن می‌خواهد ما مبارزه با بی‌حجاب را رها کنیم و فقط کار فرهنگی کنیم تا حجاب تبلیغ بشود. بله این در جایگاه خود خوب است اما اگر بی‌حجابی تقبیح و مذمت شد، دختر پاک و جوان ما آگاه می‌شود که این بی‌حجابی خیلی فراتر از یک آزادی ظاهری است و دشمن به او چشم دوخته تا از حرمت‌شکنی او به نفع توطئه سیاسی خود استفاده کند.

علم‌الهدی منفعت‌طلبی را بزرگ‌ترین انحراف تبلیغ دانست و گفت: بزرگ‌ترین انحراف در تبلیغ این است که طلبه مبلغ فقط به خاطر اینکه مورد هجمه قرار نگیرد و جایگاه و موقعیتش حفظ شود، دست از بیان حقیقت بردارد. طلبه نوکر امام زمان(عج) است و اقتضای نوکری آن است که طلبه همه هستی خود را پای وجود اقدس مولایش بگذارد و حتی اگر هدف سوژه پردازی و حمله رسانه‌ای دشمن قرار گرفت اما بازهم دست از بیان حقیقت برندارد.

انتهای پیام
captcha