امنیت کشور درون‌زا و بدون اتکا به قدرت‌های بیگانه است
کد خبر: 4203446
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
رئیس‌جمهور در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی:

امنیت کشور درون‌زا و بدون اتکا به قدرت‌های بیگانه است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه امنیت کشور، یک امنیت درون‌زاست، گفت: به هیچ وجه امنیت ما متکی به کشورهای خارجی و قدرت‌های مرسوم در دنیا نیست و به دست توانای مردم عزیز، نیروهای مسلح و مقتدر و نیروهای انتظامی تأمین می‌شود.

رئیس‌جمهور در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح امروز، دوشنبه 14 اسفند، در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی با تبریک به دانش‌آموختگان دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع) که خدمت به مردم و انجام وظیفه در کسوت افسری را برای ایجاد امنیت در کشور انتخاب کرده‌اند، گفت: امروز برای همه روشن است که امنیت، حیاتی‌ترین عنصر برای کشور است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امنیت ما، امنیتی درون‌زا است. به هیچ وجه امنیت ما متکی به کشورهای خارجی و قدرت‌های مرسوم در دنیا نیست و به دست توانای مردم عزیز، نیروهای مسلح و مقتدر و نیروهای انتظامی تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امنیت امروز کشور به دلیل حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، ادامه داد: امنیت ما برخاسته از آگاهی، بیداری و هوشیاری در صحنه نیروهای جان بر کف، نیروهای مسلح و مرزبانان غیور نیروی انتظامی است.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: صمیمانه باید از مربیان این دانشگاه و فرماندهان عالی تقدیر و تشکر کنم که برای تربیت جوانان آگاه، شجاع، متدین، متخصص و آماده برای ایجاد امنیت و حفظ امنیت و ارتقای امنیت کشور در تلاش هستید.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل ارزشمند برای آموزش، پژوهش، انتقال تجربیات، مهارت‌آفرینی، ارتقای مهارت‌ها، شناخت تهدیدهای نوین، پیدا کردن راه‌حل‌ها برای مقابله با تهدیدها و ... است، افزود: دانشگاه انتظامی امام حسن مجتبی(ع) و سایر دانشگاه‌های نیروهای مسلح این مأموریت مهم را دارند که در جهت ارتقای امنیت کشور، آسیب‌ها را خوب بشناسند و راه‌های برون رفت از آسیب‌ها را دقیق بدانند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز با رهنمودهای حکیمانه فرماندهی کل قوا، نیروهای مسلح ما، نیروهای مؤمن، متدین، آگاه، زمان‌شناس، مردم‌دوست و خودباور هستند. حقیقتا نیروهای مسلح برای ملت افتخار هستند و در دل ملت جای دارند چون در کنار مردم و با مردم هستند و همیشه مشکلات را از پیش پای مردم بر می‌دارند و وجود خودشان را در برابر تهدیدات سپر می‌کنند تا به مردم آسیب نرسد.

وی تصریح کرد: نقش شما به عنوان نیروی انتظامی مهم است؛ نقش پیشگیری از وقوع جرم، نقش مهم نظم و قانون‌مداری، نقش مهم شناسایی جرایم سازمان‌یافته، نقش مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی است. در انجام این مأموریت خطیر که نتیجه‌اش آرامش و امنیت اجتماعی است، سه اصل مهم و اساسی است؛ اول، تدبیر و عقلانیت است. عقلانیت به معنای ترس و محافظه‌کاری نیست بلکه عقلانیت به معنای محاسبه‌گری، دقیق عمل کردن و شناخت دشمن و اقدام متناسب است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: دوم مهربانی است. با مردم باید مهربان بود. مردم باید پلیس را ملجأ و پناه خود بدانند و در مقابل آسیب‌ها و ناامنی‌ها چون پدری مهربان باید برای مردم عزیز و شهر و روستا پناه باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه سومین مورد، اقتدار است، تصریح کرد: در مقابل مجرمان و تبهکاران باید با اقتدار ظاهر شد. تمام افرادی که به هر دلیلی می‌خواهند شرارت کنند باید بدانند که نیروهای کارآموزده، شجاع، مجرب و دل‌داده به خدا داریم که همواره در سنگرها حضور دارند و شرایط و وضعیت را رصد می‌کنند و هرگز دچار غفلت نمی‌شوند. آنها هم ایمان به خدا دارند، هم دلدادگی به انقلاب اسلامی، هم عشق به مردم و هم مهمترین مأموریت خود را حفظ امنیت جامعه اسلامی می‌دانند.

وی اظهار کرد: امروز تقویت نیروهای مسلح یک وظیفه و  تقویت بنیه دفاعی حائز اهمیت است و دولت نیز خود را موظف می‌داند برای تقویت بنیه دفاعی کشور تلاش کند. ثبات اقتصادی و توانایی فرهنگی از عناصر مهم حفظ اقتدار ملی و دارای اهمیت است.

رئیسی با تأکید بر ضرورت مجهز شدن به ابزار کار که رمز موفقیت است، افزود: شما ایمان در دل، علم و آگاهی و توانایی دارید اما داشتن ابزار مناسب، بسیار حائز اهمیت است که دولت خود را موظف می‌داند به فراجا کمک کند که نیروی ما، هم از جهت دانش و هم ابزار کار به روز باشد.
 
وی با بیان اینکه وسایل ارتباطی و اطلاعات به‌هنگام در کار انتظامی و ایجاد امنیت بسیار مهم است، تأکید کرد: مساعدت با نیروی انتظامی در دستور کار دولت است همانطور که دستور فرماندهی کل قوا نیز هست. دولت، نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی و تمامی نهادهای انقلابی خود را آماده خدمت به مردم می‌دانند تا مردم علی‌رغم تهدیدات و تحریم‌ها بتوانند در آرامش زندگی کنند. آرامش مردم، از پیر و جوان برای ما حائز اهمیت است. تا مردم در سایه آرامش، رشد و پیشرفت داشته باشند.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن اراده کرده تا با تهدید و تحریم، کارشکنی و فتنه کند، گفت: در مقابل ملت ما اراده کرده تا مسیر پیشرفت را با اقتدار ادامه دهد. در این جنگ اراده‌ها، ملت عزیز ما پیروز شده و پیروز می‌شود. تردید نداریم در این جنگ اراده‌ها، همانطور که تجربه این 45 سال نشان داده مردم دل داده به خدا، با وجود نیروهای مسلح، توکل به خدا، اعتماد به نفس و اتکال به خدا دارند در میدان‌های مختلف پیروزی کسب می‌کنند و این را در تمام میدان‌ها و مصاف‌ها با دشمن شاهد بوده‌ایم.
 
وی با تأکید بر اینکه جهانیان شاهد موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: به تعبیر بلند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم.
 
وی با تأکید بر اینکه ملت ما مردمی وظیفه‌شناس هستند و در تمام عرصه‌ها حضور دارند، ابراز کرد: دنیا حضور مردم را در 22 بهمن دید و در پای صندوق‌های رأی دید. نقش مردم، نقش برجسته‌ای است. در کشور ما مردم تصمیم می‌گیرند و اراده می‌کنند و من باید از همین جایگاه صمیمانه از همه مردم و نیروی انتظامی و نیروهای مسلح برای برگزاری باشکوه انتخابات تشکر کنم.
 
رئیسی با بیان اینکه حفظ امنیت در راهپیمایی‌ها وانتخابات از مواردی است که باید خداوند متعال را شاکر باشیم، گفت: دشمن با همه دشمنی‌هایی که نسبت به ملت ایران انجام داده است، امروز می‌داند که ملت ما مهمترین مؤلفه قدرت واقتدار ما هستند. ملت ما، ملت آماده در صحنه، خطرپذیر و مسئولیت‌پذیر هستند و دشمنی‌های دشمنان در 45 ساله نقش برآب شده است. نیروهای مسلح ما در دل مردم جای دارند.
 
وی تأکید کرد: امروز که مردم به نیروهای مسلح و نیروی انتظامی عشق می‌ورزند، احساسشان این است که شما عزیزان، افسران، درجه‌داران، سربازان و سرداران همگی آماده خدمت به مردم هستید و برای رفع ناامنی‌ها و آسیب‌ها شبانه‌روز تلاش می‌کنید و همواره انضباط اجتماعی، توجه به قانون و قانون‌مداری در دستور کارتان است. نیروی انتظامی خدمتگزار مردم است لذا مردم شما را دوست دارند.
 
رئیسی با تأکید بر اینکه منفورترین ارتش و نیروی مسلح در دنیا، ارتش و نیروی مسلح آمریکا است، بیان کرد: هیچ ارتشی در دنیا به این اندازه مورد نفرت مردم دنیا نیست. امروز شما مسئله فلسطین وغزه را ببیند. مسئله مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، امروز مسئله جهان بشریت شده است. دنیا امروز با تمام وجود از رژیم صهیونیستی و حمایت‌های نیروهای مسلح آمریکا از آنها نفرت دارد.
 
وی ابراز کرد: این مایه افتخار جمهوری اسلامی است که نیروهای مسلح ایمان به خدا دارد و تحت فرماندهی فرمانده کل قوا و نایب امام زمان(عج) است. مأموریت شما خدمت به مردم و ایجاد امنیت به عنوان مأموریتی بزرگ و حیاتی است. مسیرتان، مسیری است که شرطش توکل به خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های خود است.
 
رئیس‌جمهور با تأکید بر نفرت جهانیان از نظام سلطه، مستکبران، ظالمان و ستمگران، تصریح کرد: ما یقین داریم نصرت الهی، وعده الهی است که تاکنون برای ملت ما قابل مشاهده است. نصرت الهی و پیروزی الهی با مردم فلسطین است که منجر به نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود. این وعده الهی حتمی است؛ «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم».
 
یادآور می‌شود، در بخشی از این برنامه اعطای هدیه و لوح تقدیر به خانواده شهید ستوان دوم رستم عباسی‌فر، روحانی نمونه عقیدتی ـ سیاسی تیپ دانشجویی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد هاشمی، سرهنگ دوم امیر فلاح‌نژاد، سرگرد سیدموسی علوی و امیر کشاورزصالح و نمایندگان دانشجویان درجه‌بگیر با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.
انتهای پیام
captcha