ساخت نخستین مسجد با فناوری چاپ سه بعدی در عربستان
کد خبر: 4204051
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

ساخت نخستین مسجد با فناوری چاپ سه بعدی در عربستان

نخستین مسجد ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی در جهان در شهر جده افتتاح شد. این مسجد بیش از 5600 متر مربع مساحت دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، این مسجد به نام عبدالعزیز عبدالله شربتلی، تاجر فقید عربستانی و با حضور جمعی از مقامات دولتی و تجار افتتاح شد.

ساخت مسجد جدید که شش ماه طول کشیده به ابتکار وجنات محمد عبدالواحد، تاجر سعودی، به منظور ادای احترام به روح همسر فقیدش صورت گرفته است. این مسجد مساحتی بالغ بر 5600 متر مربع دارد که ساخت آن با استفاده از 4 پرینتر تولید شده توسط شرکت Guanli یکی از تولیدکنندگان چینی پرینترهای سه بعدی در جهان انجام شده است.

وجنات محمد عبدالواحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد در معرفی و ورود این فناوری مدرن به عربستان سعودی مشارکت کند؛ وی اعلام کرد برای تحقق این هدف، ایده ساخت مسجدی به یاد همسر مرحومش به ذهنش خطور کرده که نخستین مسجد در جهان باشد که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته می‌شود.

وی افزود: این نشان دهنده یک جهش کیفی در دنیای فناوری و ساخت و ساز مدرن و گامی در زمینه نوآوری‌های معماری و شیوه‌های ساخت پایدار در سراسر جهان است. 

وجنات محمد عبدالواحد، با استفاده از این فناوری آزمایش‌های زیادی روی چاپگرها انجام داده تا از تناسب آنها با محیط عربستان از نظر الزامات شهری و استانداردهای تأیید شده اطمینان حاصل کند. 

استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در ساخت نخستین مسجد از این نوع در جهان، افق‌های آینده را برای نوآوری در دنیای ساخت و ساز و معماری می‌گشاید؛ فناوری چاپ سه بعدی از یک مدل دیجیتالی سه بعدی استفاده می‌کند؛ این مدل را می‌توان از طریق یک اسکنر سه بعدی یا با طراحی آن با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری به صورت یک شی فیزیکی تبدیل کرد. 

انتهای پیام
captcha