پیش‌بینی شعب رسیدگی به شکایات زائران در محدوده حرم رضوی
کد خبر: 4204817
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
مشهدالرضا (ع) در استقبال از نوروز ۱۴۰۳

پیش‌بینی شعب رسیدگی به شکایات زائران در محدوده حرم رضوی

مسئول دبیرخانه کمیته خدمات امنیتی، ترافیکی و خدمات سفر خراسان رضوی گفت: شعب رسیدگی به زائران ایرانی و خارجی در محدوده حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است. 

محدوده حرم مطهر رضویابوالفضل رستمیان، مسئول دبیرخانه کمیته خدمات امنیتی، ترافیکی و خدمات سفر خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: براساس تجربیات سال‌های گذشته برای رفع مشکلات پیش آمده برای زائران و به‌منظور خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به آنها در سال جاری از ابتدا تاکنون پنج جلسه کمیته خدمات امنیتی را داشته‌ایم که در این خصوص مصوبات خوبی ارائه شده است.

وی افزود: طی این مدت برنامه‌های اجرایی چندین بار مرور شده و مانورهایی هم اجرا کردیم، از اقدامات ویژه امسال هماهنگی با مدیرکل دادگستری استان بوده که شعبات ویژه رسیدگی به شکایات زائران و نیز شعباتی هم برای زائران خارجی در نظر گرفته شده است.

رستمیان ادامه داد: شعبات برای رسیدگی به شکایات زائران نیز در مسیرهای منتهی به حرم رضوی پیش‌بینی شده است که بنا به ضرورت افزایش خواهد یافت، علاوه بر این نیز پلیس گردشگری که مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی است راه‌اندازی شده تا در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

مسئول دبیرخانه کمیته خدمات امنیتی، ترافیکی و خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه جهت اطلاع‌رسانی به زائران با صدا و سیما هماهنگی صورت گرفته است افزود: در این خصوص کلیه پیام‌های ترافیکی از 25 اسفند تا 25 فروردین به‌صورت زیرنویس برای اطلاع‌رسانی زائران از مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی پخش می‌شود.

رستمیان بیان کرد: همچنین هماهنگی‌هایی انجام شده است تا در ساعات مخصوصی پیام‌ها و هشدارهای ترافیکی از رادیو پخش شود، ضمن اینکه از پلیس راهور  و پلیس اطلاعات امنیت  تقاضا کرده‌ایم هر هفته سه نوبت در صدا و سیما حضور یابند و هشدارهای ترافیکی و امنیتی را به اطلاع زائران برسانند.

وی تصریح کرد: در خصوص محدودیت ترافیکی در اطراف حرم نیز از 25 اسفندماه بنرهای اطلاع‌رسانی با جزئیات ساعت محدودیت و بازگشایی نصب می‌شود، ضمن اینکه سعی کرده‌ایم جهت رفاه حال زائران تا جایی که امکان دارد مسیرهای تردد را باز بگذاریم، اما در برخی از روزهای خاص مانند تحویل سال برای اینکه اتفاقی برای زائران نیفتد به اجبار باید مسیرهای منتهی به حرم را محدود کنیم.

مسئول دبیرخانه کمیته خدمات امنیتی، ترافیکی و خدمات سفر خراسان رضوی گفت: علاوه بر اقدامات صورت گرفته در سطح جاده و استان نیز در این ایام تشدید و مراقبت امنیت مرزها افزایش یافته است تا معاندان در این ایام وارد کشور نشوند، همچنین طرح امنیتی حرم مطهر رضوی تقویت شده است و نیروهای ویژه در حرم استقرار می‌یابند.

رستمیان ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده قبل از نوروز طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش را داریم و از دادستان عمومی دادگاه انقلاب مشهد درخواست کرده‌ایم از مرخصی دادن به اراذل و اوباش در ایام نوروز خودداری کنند که این موضوع از سوی دادستانی مورد پیگیری قرار گرفت و به همه رؤسای دادگاه ابلاغ شد تا به افراد شرور و سابقه‌دار در ایام نوروز مرخصی داده نشود.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به زائران وظیفه ماست و در این راستا از هیچ اقدامی اغماض نخواهیم کرد گفت: خوشبختانه در حوزه امنیت در ارزیابی سال گذشته نمره خوبی کسب و همه برنامه‌ها را اجرا کرده‌ایم و اگر در برنامه نقصی بوده با برگزاری جلسات متوالی از ابتدای سال تاکنون امید است این نواقص رفع شود.

انتهای پیام
captcha